مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

ازدواج نادرست

ازدواج درست و منطقي :
ازدواج خريد پيراهن يا لوازم خانه نيست كه اگر از آن ناراضي نبودي و رنگش را نپسنديدي دور بيندازي يا مرجوعش كني . ازدواج درست و سالم موقعي انجام مي گيرد كه تمامي جوانب آن بررسي شده باشد دو نفر از دو خانواده متفاوت با دو طرز فكر مختلف و در تربيت و فرهنگ مجزا حالا اين دو نفر مي خواهند يكي شوند و تشكيل خانواده دهند . بايد بسيار دقت كرد و در امر ازدواج حساس بود نه اينكه وسواس داشته باشيد . حساسيت از بعد شناخت شخصيتي يا فرهنگي خانواده و مسائل جانبي ديگر كه همگي در امر ازدواج حائر اهميت بوده و براي تداوم يك زندگي مشترك آرام مورد نياز است. اگر ازدواج با شناخت و دقت لازم انجام گيرد مسلما يك ازدواج سالم و درست انجام شده . امروزه با مراجعه به مشاورين ازدواج و دادن تست هاي مورد نظر اين شناخت ها به صورت علمي و دقيق انجام مي پذيرد . 
ازدواج نادرست يا : 
ازدواج نادرست يعني كوركورانه . همانطور كه از قديم گفته اند ازدواج از روي جبر و بدون شناخت دوام نخواهد داشت. متاسفانه در جامعه امروزي آمار طلاق و جدايي ها رو به فزوني است و اين سر منشا ازدواج نادرست مي باشد.
اهداف ازدواج : افراد با اهداف متفاوت ازدواج مي كنند مثل : 
1- ازدواج به عنوان نسبيت : در بعضي از خانواده ها ازدواج را يك نوع رسم و عادت و نسبت مي دانند و به ابعاد ديگر از ازدواج كمتر توجه مي كنند . 
2- ازدواج به منظور فرار از تنهايي : بعضي افراد به علت هاي متفاوت تنها زندگي كرده و يا در حين زندگي با خانواده حس تنهايي و بي كسي خاص دارند كه منجر به پيدا كردن هم صحبت و ارتباط اجتماعي با حنس مخالف خود شده كه در نتيجه منجر به ازدواج نادرست مي گردد.
3- ازدواج براي ارضاي نياز هاي جنسي : تعدادي از جوانها صرفا به دليل فشارهاي نياز جنسي تن به مسئله ازدواج نادرست مي دهند كه اين وضع متاسفانه در كوتاه مدت به دليل جور نبودن ساير عوامل به جدايي كشيده مي شود . 
4- ازدواج به علت بالا رفتن سن و عوامل ديگر : سن ازدواج به علت مشكلات امروزه بالا رفته ، مخصوصا در دختران بخاطر ترس از دست دادن زيبايي يا والدين ، سن و بالطبع ترس از دوران بارداري گاهي ازدواج نادرست صورت مي گيرد كه در نهايت ضريب ديسك اين ازدواج ها بالا مي باشد. 
5- ازدواج به عنوان وسيله : گاهي دختر ها و پسرها بخاطر رسيدن به اهداف پوچ خود مثلا پولدار شدن يا خارج رفتن يا ... ديگر تن به ازدواج نادرست ميدهند كه ريشه درستي نداشته و خيلي زود بهم ميريزد .
6- ازدواج براي فرزند دار شدن : يكي ديگر از انگيزه هاي اشتباه افراد ازدواج صرفا داشتن فرزند مي باشد و مسايل ديگر اصلا بررسي نمي گردد كه اين خود دوام زيادي نخواهد داشت.
7- ازدواج با عشق : البته نه عشق و محبت واقعي بلكه هيجانات زودگذر و همانطور كه گفته اند عشاق اكثرآ كور و كر و لالند و معايب يكديگر را نميبيند و فقط به خاطر هيجانات زود گذر ازدواج كرده و بسيار زود اين عشق فروكش مي كند و همان ازدواج نادرست مي باشد. 
8- ازدواج براي فرار از مسائل خانواده : بعضي از پسرها و دخترها انقدر مشكلات خانوادگي حاد از قبيل جدايي والدين جرو بحث هاي خانوادگي ، اعتياد دالدين ، بي توجهي ، خشونت و موارد ديگر دارند كه براي فرار از اين تنش ها بدون در نظر گرفتن عواقب ازدواج بي فكري تن به ازدواج داده و خيلي سريع پشيمان شده و منجر به طلاق و ازدواج نادرست مي شود.
مركز مشاوره نياوران – مشاوره تلفني و حضوري توسط مشاورين روانشناس متخصص – نياوران –نبش چهارراه مژده


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۵۳:۱۲ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :