مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

تست ازدواج

تست ازدواج چيست؟
تست ازدواج براي تشخيص تضادهاي تشابهات زوجين برگزار مي شود . با گرفتن تست ازدواج در حقيقت به اين نكته مي رسيم كه بين دختر و پسر از لحاظ شخصيتي ، فرهنگي ، تربيتي ، خانواده ، نقطه نظر و ديدگاهشان و... چه تشابهات و تضاد هايي وجود دارد .
روش سنتي : 
در قديم تست ازدواج از تحقيقات محلي استفاده مي شد ولي در جامعه امروزي بخاطر وجود مسائل مختلف و اينكه افراد مايل به درگير شدن در اين نوع تحقيقات نيستند و همچنين بي خبري و بي اطلاعي افراد از يكديگر اين روش ديگر جواب نمي دهد و امروزه با گرفتن تست ازدواج از زوجين مي توان به نوع طرز فكر و عقيده و شخصيت آنها پي برد و اگر تضادي بين آنها باشد بصورت روشن و واضح آشكار مي گردد و مشاور مي تواند در صدد رفع و كنترل آن برآيد .
نتيجه تست ازدواج ؟
مشاور پس از گرفتن تست ازدواج و مشخص كردن گرافهاي روانسنجي آن تست ازدواج را تفسير كرده و با حضور پسر و دختر درصد تشابهات و تضادها را بررسي مي كند . اگر نتيجه تست ازدواج نشانگر 70% و به بالا تشابهات بين دختر و پسر را نشان دهد اين مي تواند شروع يك زندگي خوب و شيرين باشد و انشاالله 30% ما بقي نيز در خلال زندگي مشترك حاصل مي شود. ولي اگر نتيجه تست ازدواج از 70% به پايين مخصوصا اگر زير 50% باشد بايد حتما تضادها بررسي گردد و مشاور سعي در برقراري تعادل و كنترل تضادها كند . مثلا : اگر دختري درونگرا بوده و با اين فرهنگ بزرگ شده بسيار سخت است كه بتواند با يك پسر كه برونگرا است زندگي مشترك موفقي داشته باشد مگر اينكه با توجه به نتيجه تست ازدواج جلسات مشاوره و راهنمايي و گرفتن راهكاري مناسب برگزار شده و طرفين را كاملا آگاه سازند و آماده كند براي يك زندگي آرام و بي تنش .
ديدگاه سنتي در مورد تست ازدواج:
بعضي ها هنوز فكر مي كنند ازدواج هندوانه در بسته است و اصطلاحا مي گويند مگر ما چطور زندگي كرديم عشق و محبت در طول زندگي بوجود مي آيد و از اين نوع واژه ها مثل : اگر همديگر را دوست داشته باشيد با نان خالي هم مي توانيد زندگي كنيد . البته اين گفته ها همگي محترم بوده ولي در جامعه امروزي و ديدگاه هاي جوانان ما متاسفانه جايگاهي ندارد . امروزه بايد با درايت و تدبير و انديشه فراوان نبست به ازدواج فكر كرد.
(صرف هزينه براي تداوم زندگي سرمايه گذاري است براي آينده اي روشن)
هر انساني مي تواند در پشت نقاب ظاهري خود شخصيتي متفاوت داشته باشد . وقتي شما تست ازدواج را انجام مي دهيد در حقيقت همانطور كه بيان شد 70% نسبت به داشتن زندگي موفق اطمينان حاصل مي كنيد.
در آشنايي قبل ازدواج افراد مي توانند تا مدت ها پشت نقاب خود نقش بازي كنند و شخصيت مثبت خود را به نمايش بگذارند ولي در تست ازدواج ديگر نمي توانند نقش بازي كنند. 
روند آشنايي دختر و پسر تحت تاثير شور و هيجان جواني ، احساسات و كشش هاي دروني به جنس مخالف مي باشد كه صد البته بر تصميم گيري منطقي اثر بسيار خواهد داشت همانطور كه از قديم الايام گفته اند :
آدم عاشق كور و كر و لالا مي شود . نه خوب مي بيند و نه عاقلانه مي تواند تصميم بگيرد . پس بهتر است با گرفتن تست ازدواج تمامي شبهات را بر طرف كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۱۸:۰۸ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :