مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

مشاوره تغذيه

هر فردي و در هر سني نياز دارد هرچند گاهي با مراجعه به مراكز مشاوره اي از يك مشاوره تغذيه خوب استفاده كرده و با در نظر گرفتن وزن و دادن آزمايشهاي مختلف تغذيه مناسب بدن خود را از مشاوره تغذيه دريافت و با رعايت تمامي موارد مورد نظر هميشه بدني سالم داشته باشد.

يه سالم و مناسب با روحيه شما: تغذ

اگر شما بتوانيد همواره به بهره بري از مشاوره تغذيه غذاي سالم و مورد نياز بدن خود را شناخته و از آن پيروي كنيد مطمئن باشيد نسبت بسيار مستقيم با روح و روانم و شادابي شما خواهد داشت.البته نوع ورزش نيز بايد از مشاوره تغذيه پرسيده شود.براي شما ممكن است روزانه 20 دقيقه پياده روي و ورزشهاي سبك نياز باشد در صورتيكه براي شخص ديگري اين نوع ورزش بسيار متفاوت تر و متنوع تر خواهد بود كه البته با نظر مشاوره تغذيه و نياز بدن و وزن شما تعيين مي گردد.

نوع تغذيه:

غذايي كه شما در طول روز بايد ميل كنيد نيز مانند بقيه موارد بايد تحت نظر مشاوره تغذيه باشد.يك مشاوره تغذيه با در نظر گرفتن وزن ، قد و روحيه شما و در نتيجه آزمايش هاي لازمه از قبيل چربي(كلسترول)و نياز بدن شما به ويتامين هاي مختاف دستور غذايي مناسب را داده تا هميشه بدني سالم داشته باشيد.

مقدار مناسب غذا براي افراد مختلف در طول روز بسيار متفاوات ميباشد كه اين مقدار نيز با دستور و نظر مشاوره تغذيه تعيين مي گردد.

تعداد وعده هاي غذايي:

بطور مرسوم از قديم تعداد وعده هاي غذايي در مملكت ما سه وعده صبحانه، نهار و شام مي باشد كه البته اين روش با درنظر گرفتن فعاليت هاي بدني در مردم آن زمان حتما مناسبت داشته . ولي امروزه كه جوامع بشري تحرك و فعاليت بدني بسيار كمتري نسبت به گذشته دارند لزوم بازنگري در نوع غذا و وعده هاي غذايي اهميت دارد مثلا در گذشته كشاورزي كه حدااقل روزانه فعاليت بدني 8 ساعته داشت خوردن غذايي مانند آبكوشت كه حجم غذايي فراواني دارد براي او نه تنها مضر نبود بلكه مناسب و سودمند نيز بود ولي امروزه اين نوع غذا اگر هم توصيه شود درماه يكبار و براي افراد خاص خواهد بود.

يك مشاوره تغذيه معتقد است كه وعده هاي غذايي خود را اضافه كردهو از حجم آن بكاهد.مشاوره تغذيه در مورد وعده هاي غذايي اينطور مي گويد:

صبحانه را كاملتر ميل كرده و بيش تر به آن اهميت دهيد.حدود ساعت 10/30 صبح يك نيم چاشت سبك ميل كنيد . نهار را حتيالامكان با كالري و پروتيين مناسب ميل فرماييد.حدود ساعت 4 عصرانه مختصر داشته باشيد و حدااقل 2 ساعت قبل از استراحت شبانه شام را سبك ميل فرماييد تا بتئانيد راحت تر و با معده سبك تري بخوابيد.اين مثال نيز از قديم بوده كه مي گفتند صبحانه را تنها بخور، نهار راه با دوستت ميل كن و شام را به دشمنت تعارف كن.

عواقب پرخوري:

به عقيده مشاوره تغذيه پرخوري نه تنها باعث چاقي و از دست دادن اعتماد به نفس مي شود بلكه بسياري از بيماري ها از پرخوري بوجود مي آيد بنابراين با مراجعه به مشاوره تغذيه سعي نماييم با درست خوردن اندامي مناسب و بدني سالم داشته باشيم.

عقل سالم در بدن سالم است.

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني رايگان 26851286


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۵۵:۵۷ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :