مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

پاكسازي عاطفي

خود بياموزيد تا بتوانيد در مواقع لزوم با موارد اضطراري به خود كمك كنيد و حال بده خود را تسكين دهيد تا سر فرصت به متخصص مراجعه كنيد و با دادن گزارش كار مربوط به تمرين هفتگي به مرحله بعد هم بگذاريد.

خود را نوازش كنيد براي پاكسازي عاطفي
احساس اينكه شما فردي دوست داشتني هستيد و لياقت بهترينها را داريد را در خود زنده كنيد احساسي كه با تحقيرها و تمسخرها خدشه دار شده است را بيابيد و روي آن كار كنيد خود را به يك قهوه مهمان كنيد و يا براي خود هديه بخريد.

تمرين ها را چند مرحله اي كنيد براي پاكسازي عاطفي
در هر زمان فقط در قايقي به تمرين مربوط به پردازيد پس از تمام شدن تكنيك استراحت كنيد و اگر آن را نصف گذاشته ايد در طي چند روز آينده تكميل كنيد تا فكرتان همواره مشغول نباشد.

خاطرات هر حيطه را به صورت مجزا مشخص كنيد براي پاكسازي عاطفي 
ابعاد جسماني ارتباطي شغلي خانوادگي معنوي و غير را جدا كرده و از خاطره اي شروع كني كه حساسيت كمتري دارد پس از آن كه مهارت شما بالا نيست و توانستيد خود كنترلي را در خود به وجود آوريد به موارد سنگين‌تر برويد.

غذاي مناسب بخوريد براي پاكسازي عاطفي
قبل از شروع تمرين از خوردن غذاي سنگين يا مايعات اجتناب كنيد گاهي احساس تهوع رواني به احساس تهوع و جسماني تبديل مي شود اگر در حين تمرين سردرد و يا تغيير شديد فشار خون را تجربه كرديد نترسيد فقط به آرامي تكنيك را قطع كنيد و استراحت كنيد پس از گريه هاي شديد آب بنوشيد و از خوردن ميوه و سبزي تازه غافل نشويد.

از خود آزاري مازوخيسم بپرهيزيد. براي پاكسازي عاطفي
چرا خود را تنبيه مي كنيد و آيا اين ناشي از اين حس است كه خود را نجس يا گناهكار مي‌دانيد شما پاك هستيد و نيازي به انحراف در خود آزاري نيست از روش هاي ملايم استفاده كنيد و اگر درونتان بسيار ناراحت است از هيپنوتيزم كمك بگيريد.

ارزيابي خود براي پاكسازي عاطفي 
با استفاده از تست هاي روانشناختي وضعيت فعلي خود را مشخص كنيد افرادي كه سركوب هاي زيادي دارند و يا تحت استرس شديد رواني هستند مي بايست گام ها را به كندي و هفت و زير نظر متخصص انجام دهند تا در مواقع فوري تكنيك قطع شده و به آنها آرام سازي كار شود.

ايجاد زمان و مكان مناسب جهت پاكسازي عاطفي
زماني را براي اين كار در نظر بگيريد با احتساب اينكه در ساعات بعدي از كار و زندگي خود را يافتيد مثلا پنجشنبه كه مي توانيد فردا را در خانه استراحت كنيد و از لحاظ هيجاني خود را دوباره تنظيم كنيد و يا يك روز قبل از رفتن پيش روانشناسان مي توانيد تمرين مربوطه را تا حدي كه روش براي تان قابل تحمل است انجام دهيد. بدين منظور قسمتي از خانه را كه راحت تر و ساكت تر است برگزينيد.

يادآوري خاطرات منفي براي پاكسازي عاطفي
ابتدا با زمان كم پنج دقيقه شروع كنيد نوشتن اسم افرادي كه شما را آزار داده اند و خاطرات مربوط به آن آب بالا آوردن حس منفي به منظور از تجربه دوباره آن براي رها شدن از آنها و نه جنگيدن مي‌تواند همراه با سوزاندن مطلب نوشته شده و تكرار عباراتي مانند خداحافظي باشد.

گفتن عباراتي جهت بخشش افراد براي پاكسازي عاطفي 
در مقابله با طرح و اسم فرد مربوط كرار كنيد من تو را مي بخشم و رها مي كنم تو نيز مرا مي‌بخشي و رها مي كني اين ترجمه به تا ابد پاك شده است. نكته: اگر حالتان بهتر شده از كش ديدم گريه مي‌كنيد و نمي‌توانيد اين موارد را بلند تكرار كنيد مي توانيد در درون خودتان آنها را بگوييد.

نامه نوشتن براي افراد براي پاكسازي عاطفي
نامه نوشتن به فرد متجاوز و آيا كسي كه شما را قرباني كرده و يا آزاري از او به شما رسيده مي‌تواند تجربه نيمه‌تمام شما را تمام كنند براي او بنويسيد كه چقدر از اين كه به شما آسيب زده ناراحت هستيد و قصد تلافي داشتيد هيجانات خود را بيرون بريزيم مي توانيد فرياد بزنيد با موشك به بالش به كوبيد در خاتمه نامه خود را با عبارتي مثبت تمام كنيد و به خودتان آرامشآرامش دهيد مثلا مي‌توانيد از زبان فرد خاطي اشتباهات او را بنويسيد و اينكه او هم دلش مي‌خواهد شما او را ببخشيد و از كرده خود پشيمان شده است و يا دلايل آن كار را در آن زمان به شما بگويد نقش بازي كردن و تجربه احساس طرف مقابل مي تواند به همدلي و همدردي منجر شود كه نتيجه آن بخشش عميق است.

صندلي خالي را اجرا كنيد براي پاكسازي عاطفي 
به جاي فردي كه به شما آسيب زده بنشينيد و صحبت كنيد و نقشه خود را با او تعويض كنيد گفتگو را تا جايي ادامه دهيد كه به نتيجه مثبت برسيد اگر در يك مرحله نمي توانيد پس از لحظاتي استراحت كردن تكنيك را تا آخر تمام كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۳۳:۴۱ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :