مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

علل بي علاقگي جوانان به ازدواج

پرونده‌هايي كه در سال‌هاي اخير مراجعه كرده و مشكلات خود را عنوان كردند به اين نتيجه رسيدم:

علل بي علاقگي جوانان به ازدواج تنها مسائل و مشكلات مالي نيست كه در بعضي اوقات و آمار دقيقي كه دارند در افراد و جوانهاي كه بسيار مرفه ترند اين علاقگي بيشتر است.

يكي از علايم مهم شكاكي و بدبيني جوانان نسبت به طرف مقابل و زندگي مشترك كه آينده خود مي باشد كه البته تا حدود زيادي حق دارند.

وقتي جوانان دختر يا پسر از تجربيات خود صحبت مي كنند در مورد شكست هاي ازدواج و ناكامي و خيانت هاي رايج كه براي اطرافيانشان يا دوستانشان اتفاق افتاده حرف مي‌زنند و هميشه ترس از اين دارند كه ممكن است اين اتفاقات براي زندگي مشترك آينده آنها نيز پيش آيد.

يكي ديگر از دلايل مهمي كه جوانان ازدواج نمي كنند اين است كه فكر مي كنند شروع زندگي يعني اسارت و بندگي و از همه چيزهايي كه داشتند بايد دور شده و فقط در اختيار خانواده باشند كه البته اين بسيار نادرست است چرا كه به راهنمايي مشاوره و دقيق انجام مي شود هم گذشته و هم آينده و خانواده را با سياست و درايت اداره كرد.

از نقش بسيار مهم فضاهاي مجازي و كانال ها و غيره نبايد غافل شد يكي از دلايل بسيار مهم كه جوانان را از ازدواج دور مي‌كند اين است كه با ديدن سريال هاي ناني و مطالب در فضاهاي مجازي به اين خودباوري مي‌رسند كه چرا اصلاً نبايد ازدواج كرد وقتي به راحتي مي‌توانند كمبودهاي خود را به دست آورند.

با تمامي مسائلي كه عنوان شود يك جوان مومن و معتقد به اركان اسلام و خانواده بايد بدانند ازدواج و گرفتن شريك براي زندگي بسيار اهميت داشته و باعث عدم لغزش و خداي ناكرده رفتن به راه هاي نامناسب مي گردد.

البته ازدواج بايد بر اساس شناخت و مشاوره و تحقيق طرفين بوده و به عنوان يك معامله و كالا روي آن حساب باز نكنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۵۹:۴۱ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :