مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

وابستگي عاطفي

كسالت بار مي شود و اگر اين رابطه عميق و احساسي شود و به روابط نزديك بيانجامد وابستگي شديد عاطفي مانع از ديدن واقعيت ها در آينده خواهد شد. با گذشت زمان شما دل آزرده تر و وابسته تر خواهد شد و اين درگيري بين رفتن و ماندن در رابطه شما را به فردي تحريك پذير تبديل مي كنند آستانه تحمل شما پايين مي‌آيد و تشنه محبت خواهيد شد و رابطه را با خيانت پاره مي‌كنيد. با خود يعني چي كه چرا عاشق فردي غمگين مي شويد و دليل شما براي روحيه دادن به او چيست شايد با خود فكر كنيد كه فردي مهربان هستيد و ناجيه بشريت اما در لايه‌هاي ناهوشيار شما فردي از خودخواهي ديده مي شود چه بسا شما ميل به قدرت داريد و مي خواهيد به خودتان يا والد درون تان ثابت كنيد كه ببين چقدر بزرگ هستم كه ميتوانم دهنده عشق باشم! لحظه اي درنگ كنيد و احساسات خود را بازبيني كنيد ترحم و دلسوزي در برابر عشق خالص كدام از روي احساس گناه است و كدام از روي شخصيتي سالم؟ 
بله اين شما هستيد كه وارد بازي ناهوشيار ارشد هيبت لطفاً پس از تمام شدن رابطه وي را مقصر ندانيد خودتان هم مسئول انتخاب چنين فردي به زندگيتان هستيد از خود را تغيير دهيد مهرباني زياد به نوعي عدم درآيد يا حماقت است خود دوست باشيد خودتان هم حق داريد زيبا زندگي كنيد و مورد نوازش و حمايت واقع شويد به افراد كمك كنيد اما آنها را وابسته نكنيد و خود را از روابط اشتباهي نجات دهيد.
چه بسيار افرادي كه مي خواستند از رابطه يك طرفه بيرون بيايند اما سال ها تحمل كردند و به اين رابطه خو گرفته اند در حالي كه ناراضي هستند آيا شما هم از رابطه فعلي خود ناراضي هستيد؟
آيا زماني را به برنامه ريزي براي آينده خود اختصاص مي‌دهيد يا كنار كشيده ايد؟ انگيزه زندگي و اميد به زندگي در شما چقدر است؟ آينده زيبايي را براي خود تصور مي كنيد؟ راضي هستيد؟ 
شادي و آرامش از تطابق داشتن‌ آرزوهاي دروني و اعمال بيروني ناشي مي شود ماسك زيباي خود را برداريد و با اسكن كردن تمامي وجودتان احساسات پنهان خود دست يابيد. هر زمان ميتوان مرهمي بر زخم هاي گذشته گذاشت و جبران مافات كرد با نوشتن اهداف تان و مرور روزانه آنها حس تازه گي را در خود ايجاد كنيد منتظر آمدن فردي از بيرون و يا معجزه نباشيد خودتان زندگي را طوري كه دوست داريد بسازيد و اگر به تنهايي نمي توانيد ؛ مي‌ترسيد يا بلد نيستيد از متخصص روانشناس كمك بگيريد.
هر گونه تغيير مثبتي و اندك به مرور زمان نتايج شگرف به بار مي آورند از تغيير نهراسيد و گام به گام جلو برويد . شركت در يك سمينار و يا خواندن يك كتاب و روشن كردن شمع و موسيقي يا يك شاخه گل مي‌توان به خود انگيزه داد كودك درونتان را به بيرون آوريد البته در جايي امن و به درخواست هاي قلب خود پاسخ مثبت بدهيد. 
شما حق زيبا زندگي كردن داريد اگر در خود اندكي افسردگي حس مي‌كنيد آن را جدي بگيريد و نگذاريد بو كه بزرگ شود تا زماني كه شما را ببلعد! 
خودتان را بغل كنيد و ببوسيد شما شايسته بهترينها هستيد به روابطي وارد شويد كه بده بستان عشق و انرژي مثبت صبح روشن هر دوي شما مي‌شود ظرفيت فرق مقابل خود را به صورت واقع بينانه ارزيابي كنيد پس از مدتي اگر ديديد از شما انتظاراتي نامعقول دارد رابطه ديگر را تجربه كنيد كه به شما احترام گذاشته مي‌شود و شما دوست داشته مي شويد به خودتان و شريك زندگي تان اميد بدهيد و تغييرات مثبت در شيوه زندگي تان پديد آوريد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۲۷:۴۰ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :