مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

ازدواج سنتي يا مدرن؟

حسن ها و معايب ازدواج سنتي؟
 ازدواج سفيد چيست؟
يا هم باشي ، با هم بودن و زندگي كردن بدون ثبت قانوني ازدواج
تا چند سال پيش تقريبا تمامي ازدواج ها يك مسير مشخص داشت.كه همان ازدواج سنتي به روش معرفي مي باشد. به عبارتي اشخاصي هميشه بودند كه باعث و باني كارهاي خير بوده و با در اختيار داشتن ليستي از جوانهاي مجرد آنها را به خانواده ها معرفي مي كردند و چون اين افراد در محله و فاميل شناخته شده بودند ،والدين با ضمانت ايشان فرزند خود را آماده ازدواج كرده و اغلب نيز با تشكيل خانواده و طي مراحل زندگي با كسب آرامش نسبي و تولد بچه هاي متعدد خود را پايبند به زندگي دانسته و در كنار خانواده و همسر عمري را سر مي كردند و با مسائل و مشكلات زندگي منطقي و متواضعانه برخورد كرده و با وساطت بزرگان و ريش سفيدان فاميل اختلافات مابين خود را حل كرده و هميشه سعي در سازندگي و رفاه آينده خانواده بودند. 
البته اين نوع ازدواج ها امروزه خيلي كمتر شده و علت هاي مختلف دارد:
تجملات  زندگي ، زياده خواهي ، چشم و هم چشمي ، تنوع طلبي نشعت گرفته از ارتباطات اجتماعي غلط و برنامه هاي ديكته شده از طرف فضاهاي مجازي و اينترنت ، عدم درك متقابل ، حرمت نزاشتن به حرفهاي بزرگ ترها مي توانند نمونه هايي از علل كمتر شدن ازدواج هاي سنتي باشد. 
اين روزها متاسفانه حرمت و احترام و ساختار واقعي خانواده زير سوال رفته و جايگاه اصلي خود را از دست داده اند . 
وقتي صحبت ازازدواج و تشكيل خانواده مي شود قبل از ترسيم يك خانواده پاك و ازدواج موفق در ذهن جوان سوالاتي مانند:عشق و محبت پاك،مسائل اقتصادي ، تفاهم،خيانت،طلاق،و خلاصه مشكلات و بدي هاي زندگي در ذهن او ترسيم مي شود. و اين يك فاجعه است  چون اگر جوانها در موقع مناسب سني تن به ازدواج و تشكيل خانواده ندهند خواهي نخواهي اجبارا به كارهاي بزه و نامناسب و خلاف شرع روي آورده و باعث بوجود آمدن جامعه اي ناامن و خلاف را پديد مي آورند. 
ازدواج مدرن:
در اين نوع از ازدواج پسر و دختر در محيطي خارج از خانه آشنا شده و پس از طي دوراني كوتاه وابستگي عاطفي بين آنها برقرار مي شود و منجر به ادامه ارتباط و ديدارهاي بعدي مي شود. حال اينجا اين ارتباطات دو شاخه مي شود در شاخه اول پس از آشنايي و شناخت كامل دختر خانواده خود را در جريان گذاشته و از پسر ميخواهد جهت خواستگاري و بقيه موارد با خانواده خود هماهنگي كرده و طبق سنت مراحل را انجام دهند. 
در شاخه دوم آنقدر اين ارتباط ادامه پيدا كرده كه خداي نكرده منجر به مسائلي مي شود كه نه دخت رنه پسر جرات بازگو كردن مسئله را به خانواده ها را ندارندو ساليان سال با همين كش و قوس ها گذشته و آنقدر براي هم عادي مي شوند كه ديگر انگيزه اي مخصوصا در پسر ها براي ازدواج و تشكيل خانوده نيست و آنموقع است كه دخترها بيشتر ضربه و صدمه مي خورند. و دوران افسردگي و مصرف داروهاي جايگزين شروع مي شود. 
ازدواج چه از نوع سنتي يا مدرن آن بسيار زيبا و خداپسندانه است ولي به شرط آنكه با شناخت كامل و كافي باشد نه از روي هوا و هوس و عشق هاي پوچ. توصيه بنده بعنوان كارشناس مشاوره ازدواج مراجعه به يكي از مراكز مشاوره و دادن تست هاي مربوطه و گرفتن چند جلسه مشاوره مي باشد تا انشالله  با خيال راحت وارد زندگي مشترك شويد . به اميد خوشبختي و عاقبت به خيري همه جوانان 
مركز مشاوره نياوران – مشاوره تلفني رايگان 26851286


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۳۴:۲۳ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :