مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

مشاوره خواستگاري

اول بدون مشاوره خواستگاري و از روي ناآگاهي جملاتي نامناسب و دلخورند رد و بدل گردد روابط بين دو خانواده كه مستقيما تاثير روي روابط زوجين مي گذارد در آينده نامطلوب خواهد بود و همواره دو خانواده سعي مي كنند براي هم سودبندي كرده و احتمالا مشكلات فراواني پيش خواهد آمد. 
مشاوره خواستگاري :
مشاوره خواستگاري به دو گونه انجام مي شود . مشاوره خواستگاري سنتي و مشاوره خواستگاري امروزي. 
الف – در مشاوره خواستگاري سنتي : يعني احتمالا پسر و دختر هنوز همديگر را نديده يا از روي عكس با ظاهر يكديگر آشنا شده اند . در اين نوع مشاوره خواستگاري تعداد سوال و جواب ها بيشتر و لازم جلسات بعدي نيز مي باشد . در اين نوع خواستگاري چون فقط شخص ثالثي دو خانواده را به هم معرفي كرده و تا حدودي نسبت به وضعيت خانوادگي ، شغلي و اعتقادات و ... توضيح داده پس مراحل تحقيقات و گرفتن اطلاعات دقيق تر بايد توسط دو خانواده در هنگام مشاوره خواستگاري انجام گردد.
مشاوره خواستگاري امروزي :
در جوامع امروزي اين نوع مشاوره خواستگاري به مراتب زايادتر بوده و اكثر پسر ها و دختر ها پس از مدت ها طولاني آشنائي خانواده ها را در جريان گذاشته و قرار مشاوره خواستگاري را مي گذارند . در اين مرحله مشاوره خواستگاري با وجوديكه پسر و دختر فكر مي كنند كه روحيات اخلاق و شخصيت يكديگر كاملا آشنا شده اند ولي هنوز راه زيادي دارند.
آشنايي قبل از ازدواج حتي قبل از مشاوره خواستگاري و مراحل ديگر هرچند طولاني باشد ولي تكميل كننده و كامل نيست و خيلي از مسائل بايد حتما در مراحل مشاوره خواستگاري و مراحل بعدي روشن شود. 
چند نكته مهم كه بايد در مشاوره خواستگاري حتما رعايت گردد :
1- تناسب اوليه : قبل از رفتن به خواستگاري لا اقل 40% نسبت به تناسب دو خانواده از هر لحاظ مطمئن شويد.
2- خواسته هاي اصلي دو طرف حتما بايد بيان شود. مثلا من مي خواهم درسم را تا مقطع ... ادامه دهم. يا من بايد حتما در تهران و نزديك پدر و مادرم زندگي كنم يا من نسبت به عقايد مذهبي بسيار حساسم و غيره.
3- هرگز در مشاوره خواستگاري دروغ نگوييد . شما با بيان حقيقت و راستگويي هرگز در آينده زير سوال نميرويد . انتظارات يكديگر را بدانيد ولي بالاتر از آنچه مي توانيدقول ندهيد. 
4- سعي كنيد ( هم كفو )بودن يعني هم سطح از هر لحاظي را بين دو خانواده در نظر بگيريد. در غير اينصورت در آينده با مشكلات زيادي مواجه خواهيد شد.
5- هدف هاي خود را بيان كرده و در مورد هدف هاي طرف مقابل حتما در مشاوره خواستگاري سوال كنيد.
6- در مورد مشكلات فيزيكي يا روحي رواني همديگر اطلاعات كامل بگيريد. 
7- سعي كنيد يك روند مناسب از مسير و مراحل خانوادگي يكديگر داشته باشيد تا بتوانيد بهتر و منطقي تر تصميم بگيريد. 
8- در انتهاء در مشاوره خواستگاري مسئله و مبلغ مهريه را مشخص نمائيد و سعي كنيد حتي الامكان در حد قدرت پرداخت شما باشد و تحت تاثير هيجان قرار نگيريد. 
9- به خداوند متعال توكل كنيد كه انشاالله زندگي مشترك خود و پر نشاط داشته باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۵۰:۵۵ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :