مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

كودك پرخاشگر

دليل پرخاشگري كودك:
1- جدايي پدرو مادر : اغلب اوقات كودكان براي نشان دادن اعتراض خود و اينكه از وضع موجود راضي نيستند پرخاشگر شده و واكنش هاي خود را به صورت اعتراض آميز و در حالت عصبانيت و پرخاشگري بروز مي دهند.
2- رفتار نامناسب پدر و مادر و تنش هاي موجود در خانواده : كودك نياز به آرامش و محيطي امن دارد و اگر كودك احساس كند كه تنش در خانواده وجود دارد و يا رفتاري نامناسب از طرف والدين خود احساس كند تبديل به يك كودك پرخاشگر شده و سعي مي كند به اطرافيان خود بفهماند كه او نياز به آرامش دارد. 
3- از دست دادن يكي از والدين (سوگواري) : وقتي كودك يكي از والدين خود را از دست مي دهد بعلت رفتار مناسب بسيار پرخاشگر شده و سعي مي كند از موقعيت ايجاد شده كامل استفاده نمايد.
4- بدنيا آوردن فرزند جديد: كودك به محض بدنيا آمدن فرزند جديد در خانواده بعلت توجه بيش از حد اطرافيان به كودك جديد پرخاشگر و عصبي شده و حتي ممكن است دچار استرس نيز گردد. كه اين بسيار حساس و خطرناك بوده و اين پرخاشگري تداوم داشته و او را در جواني و سنين بالاتر تبديل به يك انسان پرخاشگر و عصبي مي نمايد. 
5- نظم و انضباط : 
كودك اگر در يك خانواده اي زندگي كند كه نظم و انضباط در آن برقرار باشد از لحاظ ذهني آرامش بيشتري گرفته و شدت پرخاشگري او به مراتب كم مي شود . تحقيقات نشان داده هرگاه كودك با برقراري نظم و انضباط و يك سيستم مرتب و قانونمند در خانواده مواجه شود فردي آرامتر بوده و كمتر عصبي مي شود.
6- تداوم پرخاشگري
بعضي تحقيقات نشان مي دهد كه يك كودك پرخاشگر در جواني و حتي ميانسالي نيز گاهآ همان خصلت پرخاشگري را دارد در صورتيكه در برخي پژوهش ها برعكس اين فرضيه ثابت شده و نشان مي دهد كه يك كودك پرخاشگر ممكن است با رفتار مناسب و تربيت صحيح در آينده فردي آرام و موفق گردد و بالعكس اگر كودك آرام باشد ولي در طول زمان دچار آسيب هاي جدي همانطور كه ذكر شد گردد ممكن است به يك فرد پرخاشگر و عصبي تبديل شود. 
7- در نهايت پرخاشگري مقطعي زود گذر بوده و نياز به نگراني ندارد ولي اگر پرخاشگري كودك طولاني شد حتما بايد با مشاورين مجرب تماس گرفته و از لحاظ اختلالات رفتاري كودك را بررسي نمايند.

مركز مشاوره نياوران-مشاوره تلفني و حضوري توسط متخصص روانشناس كودك 26851286 
نياوران- چهارراه مژده نبش نجابت جو- پلاك 352- طبقه 4 شمالي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۳۹:۴۸ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :