مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

مسئوليت پذيري

مسئوليت پذيري چيزي نيست كه بخودي خود بوجود آيد. مسئوليت پذيري از همان دوران كودكي بوجود مي آيد و بايد توسط والدين تعليم داده شود. مثلا اگر شما براي كودك خود مسئوليت هاي در حد سن او مشخص كنيد و پيگير باشيد و آن را كنترل نمائيد صد در صد اين كودك در سنين بالاتر مسئوليت خود را درك كرده و مطمئنا شخصي مسئوليت پذير خواهد بود.

به طور مثال اگر شما به كودك خود مسئوليت تميز نگه داشتن اطاقش  را تعليم دهيد و يا اينكه پس از پايان بازي بايد اسباب بازي هايش را در جاي مناسب بگذارد او حتما شخصي با مسئوليت خواهد شد.

نقش مسئوليت پذيري در آينده شما :

وقتي شما از كودكي با مسئوليت و مسئوليت پذيري آشنا شويد و طابع مقررات خاص در زندگي خود باشيد اين وضع در آينده شغلي و اجتماعي شما نيز مفيد خواهد بود.

بطور مثال : اگر شما براي انجام كارهايتان مثل ساعت خواب و بيدار شدن و منظم بودن در وقت براي رفتن به مدرسه و كارهاي مختلف ديگر دقيق باشيد شما بسيار موثر خواهد بود و حتما انساني موفق و محبوب مي شويد.

علائم مسئوليت و مسوليت پذيري :

يكي ديگر از علائم و نشانه هاي مهم در مسئوليت و مسئوليت پذيري خوش قولي و انجام تعهدات مالي و غيره مي باشد. اگر شما از همان كودكي انساني خوش قول و متعهد  به عهد پيمان خود باشيد بنابراين در سنين بالاتر نيز سعي مي كنيد به تعهدات خود عمل كرده و اين موضوع شما را به عنوان يك مرد مسئوليت پذير در جامعه مشخص كرده و همواره مورد توجه و علاقه ديگران و اطرافيان خود خواهيد بود .

نقش پدر و مادر ها در مسئوليت پذيري فرزندان :

اهميت مسئوليت داشتن و درك مسئوليت پذيري از همان سنين كودكي در كانون خانواده بايد شكل بگيرد . نقش پدر مادر ها و اعضاء خانواده بسيار مهم بوده . چون كودكان آيينه رفتار ما بزرگتر ها هستند . وقتي پدري مسئوليت پذير بوده و مراقب رفتار و كردار و گفتار خود در حضور كودكان باشد . بالطبع كودك نيز مسئوليت پذيري را از او يادگرفته و همان نقش را در زندگي آينده خود انجام خواهد داد.

بطور مثال:

1-      وقتي تلفن زنگ ميزند و كسي سراغ پدر خانواده را ميگيرد و او به دروغ مي گويد بگو من نيستم .

2-      وقتي طلبكاري به درب منزل مي آيد و سراغ پدر خانواده را بابت طلبي كه دارد مي گيرد.

3-      زمانيكه كودك حس مي كند در منزل او هيچ كسي مسئوليت پذير نيست و هيچ كس حاضر نيست مسئوليت مشكلات خانواده را به دوش بگيرد و غيره بالطبع او نيز با همين خلق و خوي بزرگ شده و صد در صد آدم بي مسئوليتي خواهد شد.

بنابراين اگر بخواهيم فرزندانمان در آينده انسانهايي با مسئوليت باشند بايد اين روش را اول از خودمان شروع كنيم و با تعليم و تربيت صحيح مسئوليت پذيري را به آنها ياد دهيم .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۴۲:۵۶ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :