مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

خيانت

بسيار قبيح و زشت است .دو نفر يا چند نفر وقتي تصميم مي گيرند شغلي را با هم راه اندازي كنند اگر يكي از آنها خيانت كرده  بركت آن كار ازبين مي رود .خيانت كلا كار حرامي است .

خيانت در زندگي مشترك:

جز بدترين نوع خيانت مي باشد .خيانت چه از طرف زن به شوهر و چه خيانت از طرف شوهر به زن باشد كانون پاك خانواده اگر به خيانت آلوده شود زندگي كلا ويران شده و گرمي و محبت آن به كينه ورزي و مشاجره و تنش هاي متفاوت تبديل مي شود.

هيچ تفاوتي بين خيانت زن به مرد يا خيانت مرد به زن وجود ندارد .هر دو. اين خيانت به هر دليل يا توجيهي كه باشد قابل قبول نوبده و باعث ويراني زندگي و جدايي مي شود.

چرا خيانت شكل مي گيرد؟

 به علل مختلفي شكل مي گيرد كه به چند نمونه آن اشاره مي كنيم:

 تنوع طلبي:

 خيانت در اين نوع افراد بسيار مخرب بوده و مرد و زني كه تنوع طلب هستند و در حقيقت داراي اختلالات رفتاري و شخصيتي بوده و بسيار ضعيف الاراده مي باشندو وسوسه هاي شيطاني و ظاهر فريبنده آنها را خيلي سريع جذب مي كند وارد خيانت مي شوند كه البته در بعضي افراد قابل كنترل و درمان مي باشد.

تاثير منفي فضاهاي مجازي و سايت ها:

 با كمي دقت متوجه مي شويم فيلم هايي كه در شبكه هاي ماهواده اي تهيه شده هدفي جز نابودي كانون گرم خانواده ها را نداد و اين نوع فيلم ها و تبليغات منحرف كننده صرفا جهت كشورهاي اسلامي با هدف از بين بردن اعتقادات ديني كه نتيجه مستقيم آن به انحراف كشيدن زندگي هاي مشترك مي باشد ساختهشده اند.

در اين نوع فيلم ها علنا داشتن روابط نامشروع و خيانت چيز خوبي تعريف شده و لذت هاي آني و جذاب را براي ما به نمايش مي گذارند. تاثير بد اين نوع شبكه هاي ماهواره اي زماني مشخص مي شود كه زن و مرد با ديدن اين نوع فيلم ها و تبليغات دچار وسوسه هاي شيطاني شده و مايلد حتي براي يكبار كه شده خودشان را امتحان كنند.

وعده هاي فريبنده و پوچ:

 گاهي اوقات خيانت به علت وعده هاي فريبنده و بي اساس انجام مي شود .مثلا در برخوردي اتفاقي در خيابان يا مهماني با ديدن ماشين و سر و ضع مرد گول خورده و شروع يك رابطه نا مشروع آغاز مي شود كه از پايه به دروغ و ووعده هاي پوچ شروع شده است.

فكر و خيال پردازي هاي واهي:

 مثال مرغ همسايه غازه را كه شنيده ايد اين مثال د رابن نوع خيانت بسيار آشكار است . زن و مرد براي رسيدن به خواسته اي زياد خود پردازشهاي واهي و پوچ در فكر خود دارند كه نتيجه اي جز بر هم زدن زندگي خود نداشته و در انتها هم از اينجا رانده  و از انجا مانده مي شود. يعني نه  به آرمانهاي پوچ خود رسيدند نه ديگر زندگي آرام قبل را دارند.

انواع روابط با خيانت و نامشروع:

 زن به مرد:

 زن ها اكثرا احساساتي و داراي شامه قوي نسبت به خيانت همسرشان هستند .زن به طور ژنتيكي نيازمند محبت است و هرگاه حس كند يا شك كند كه همسرش به او كمتر محبت مي كند به طور ناخود آگاه ذهنش به خيانت رفته و حتي ممكن است اوايل فقط براي شيطنت وارد رابطه ناصحيح گردد.

مرد به زن:

 مردان اغلب تنوع طلب هستند. اين نوع تنوع طلبي اگر كنترل نشود صد در صد تبديل به خيانت مي گردد.روابط عاطفي زن به مرد و حس همدردي و هم نوعي از طرف زن ها باعث مي شود كه مردها كمتر به خيانت فكر كنند.

همزمان:

 عمق فاجعه وقتي اتفاق مي افتد كه در يك خانواده خيانت همزمان شكل مي گيرد يعني هم زن به مرد خيانت مي كند و هم مرد به زن. كه البته گاهي اوقات ناشي از حركات تلافي جويانه نيز مي باشد. يعني زن به محض حس كردن خيانت از طرف مرد به جاي اينكه در صدد حل مشكل و گرفتن مشاوره برآيد به فكر گرفتن انتقامو خيانت مي افتد.

چگونه شكل مي گيرد؟

با يك برخورد بسيار ساده و يك نگاه شروع شده و در صورتيكه حريم نگاه ها و برخوردها حفظ نشود روز به روز پيشرفت كرده و نهايتا به خيانت منجر ميشود .

راه هاي جلوگيري:

توصيه هاي كارشناسان امر نسبت به جلوگيري از خيانت به صورت عام:

 برقراري روابط محبت آميز در كانون خانواده

غمخوار بودن و هم فكري زن و مرد با هم

ديدن حسن هاي يكديگر و سعي در برطرف كردن مسائل قبل از آنكه  تبديل به مشكلات بزرگ شوند.

زن ومرد بايد براي هم وقت بگذارند و به خواسته اي هم احترام گذاشته و براي جلب رضايت طرف مقابل در هر مسيري كوشا باشند.

توصيه هاي كارشناسان نسبت به جلوگيري از خيانت به صورت خاص:

شناخت شخصيتي لازم است.براي شناخت شخصيتي و گرفتن مشاوره صحيح و دقيق قبل از وقوع هر نوع خيانت حتما با مشاورين مجرب تماس گرفته و راهكارهاي مناسب دريافت كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۴۷:۲۱ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :