مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

ترس از ازدواج

ترس از شكست و ازدواج مي تواند باعث منفعل ماندن افراد و جلو نرفتن براي آشنايي اوليه شود، ترس از طرد شدن از جانب فرد مقابل مي تواند فلج كننده باشد و همچنان جوانان را در انتظار آمدن فرد ايده آل نگه دارد ، وقت كشي و ناديده گرفتن فرصت هاي مناسب به مرور زمان به پشيماني بيشتر مي انجامد و اين دور باطل همچنان ادامه مي يابد تا زماني كه فرد در مرز تنها ماندن براي هميشه قرار گرفته و به زور خانواده به ازدواجي غلط تن در مي دخد كه به نتايجي نامطلوب هم خواهد رسيد.
لذا ياد مي گيريم كه هر چيز در فصل مناسب خود به جا و زيباست ، وقتي مي توان در سن 25-35 سالگي ازدواجي موفق داشت ، پس چرا اين فرصت را به تعويق افكنيم و با سخت گيري هاي بي چا خود را از رسيدن به موهبت هاي عالي زندگي دور نگه داريم؟
البته كخ منطقي تصميم گرفتن و نه صرفا احساساتي بودن و كمك گرفتن از مشاوره هاي تخصصي بهترين ثمره را داراست.
انعطاف پذير بودن ، احترام گذاشتن ، فداكاري ، عشق ورزيدن ، مثبت نگري ، سبك سالم تغذيه اي و تحرك كافي ، ارتباطات اجتماعي مناسب با دوستان و... از مواردي هستند كه افراد مي بايست قبل از ازدواج به آنها توجه كنيد و با تقويت خود با ديدي زيبا قدم به مرحله اي جديد در زندگيشان بگذارند. گذر كردن از دوران مجردي و ورود به دنياي متاهلي و ازوداج مي تواند از بهترين اتفاقات زندگي باشد كه زير سايه تامل و تخصص ، دوامي شيرين خواهد داشت 
كنار گذاشتن عادت هاي مجردي مانند بيدار ماندن تا پاسي از شب و ديدن فيلم و يا خوابيدن تا ظهر و... به يك باره بدون طي دوره اي زير نظر روانشناس سخت خواهد بود و سبك سنگين كردن هايي كه همچون معامله اي مي ماند كه به برد هر دونفر بينجامد و باختي در ميان نباشد ، به سرانجامي خواهد رسيد كه با گرفتن امتيازات دلنشين از باهم بودن و انسجام زن و مرد و دادن مهرباني و عشق و احترام قابل انجام شدن است. 
كشيدن جدول مزايا و معايب تنها ماندن و يا ازدواج كردن مي تواند به فرد كمك كند كه مسوليت انتخاب هاي خود را در آينده بپذيرد . بدين صورت كه واقع بينانه فهرستي از ويژگي هاي مثبت و منفي خود و طرف مقابلش تهيه كند و نمره بدهد. 
مشورت با متخصص و يا افرادي كه ازدواج موفقي داشته اند مي تواند در آشنا شدن با سختي هاي اول زندگي مشترك و نحوه گذراندن مراحل بحراني و حساس كمك كننده باشد و ترس جوان مجرد را از ازدواج كم كند، البته برخي نگراني ها منطقي هستند و نبايد به آساني از آنها عبور كرد اما به ياد داشته باشيم كه براي هرمشكلي راه حلي هست و بايست بخواهيم كه ابتدا خودمان تغيير كنيم و سپس درها يكي پس از ديگري به آساني گشوده خواهند شد 
خانم مرضيه مبري روانشناس
مركز مشاوره نياوران- مشاوره خانواده و ازدواج- نياوران نبش نجابت جو – پلاك 352 طبقه 4 شمالي 26851286-22715886


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۱۹:۱۳ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :