مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

ضرورت مشاوره خانواده

اگر بخواهيم در كنار خانواده زندگي با آرامش را تجربه كنيم بايد هميشه از يك متخصص و مشاوره خانواده خوب بهره مند شويم.نداشتن يك مشاوره خوب خانواده براي هدايت و راهنمايي اعضا خانواده در مواقع بحران و مشكلات منجر به تشديد مشاجرات في مابين و تنش هاي فراوان گشته كه اگر به خوبي و مشورت يا مشاوره خانواده كنترل و هدايت نشود متاسفانه عواقب بدي خواهد داشت.
عوامل مورد بحث مشاوره خانواده :
1-معمولادر خانواده هايي كه انسجام و محبت بين آنها كم است مشكلات و تنش هاي بيشتري بوجود مي ايد . 
2-عدم بررسي مسائل و مشكلات و سرپوش گذاشتن روي آنها كه پس از مدتي مانندآتش زير خاك فوران كرده و كنترل آن بسيار مشكل است.
3- نداشتن يك مشاوره خانواده خوب كه در صورت لزوم و مواقع حساس با مراجعه به او و گرفتن راهكار و راهنمايي لازم بتوان مسئله را بخوبي كنترل كرده و مانع گسترش و ادامه مشكل شويم.توصيه ما به خانواده ها اين است كه هر خانواده با يكي از مراكز مشاوره مورد اعتماد خود هماهنگ شده و حداقل هر ماه يكبار براي مشورت جريانات اتفاق افتاده  پيش مشاوره خانواده چه به صورت حضوري يا تلفني در تماس بوده تا مشكلات در همان ماه حل و فصل شده و به ماه بعد نكشد. 
4- نبودن اعتماد دوطرفه و شك و بدبيني نسبت به يكديگر كه اصلي ترين مخرب كانون خانواده همان شكاكي و بي اعتمادي است.
5-نداشتن حس غمخواري و گذشت طرفين،وقتي در خانواده هركس ساز خود را بزند و به فكر مجموعه خانواده نباشد مسلما ساختار يك چنين خانواده اي دوام نخواهد داشت.

علت مراجعه به مشاوره خانواده:
مراجعه به يك مشاوره مجرب خانواده به شما راههاي همزيستي بهتر درون خانواده و توصيه هايي در زمينه تحكيم روابط خانواده ميدهد.دراينجابه چند توصيه مفيد يك مشاوره خانواده اشاره مي كنيم:
1-پدر خانواده به عنوان رهبر كانونه كه الگوي آينده فرزندان خود است مي بايت مديريت يكپارچه خانواده را به عهده گرفته و از تفاوت گذاشتن بين افراد خانواده جدا پرهيز كرده و همواره با مهرباني و تشويق فرزندان خود، حس امنيت و نزديكي آنها را به خود ايجاد كرده كه همين موضوع باعث مي شود كه فرزندان در كانون خانواده آرامش داشته و كمتر نيازمند رابطه هاي اجتماعي ناهمگون گردند. 
2- مادر خانواده نقش مهمي در تربيت و راهنمايي فرزندان خود دارد بنابراين مي بايست همواره از يك مشاوره خانواده سوالات مبهمي كه خود پاسخ آنرا نميداند پرسيده و در خانه عمل نمايد.مادر بايد به گونه اي رفتار كند كه اعضا خانواده بتوانند به او اعتماد كرده و تمامي حرفها و مسائل حاشيه اي خود را صادقانه با او در ميان بگذارند.تا خداي ناكرده نيازي به برقراري ارتباط نامناسب با افراد غريبه در خارج از خانه نداشته باشند و براي تمامي سوالات خود جواب قانع كننده و منطقي شنيده تا نيازي به طرح سوالات خود با غريبه ها نشود. 
3-رفتار و روابط بين پدر و مادر بايد صادقانه ، با محبت و مثبت باشد و هرگز مشاجره و مسائل في مابين را در حضور فرزندان انجام ندهند تا فرزندان به راحتي و آرامش خاطر ساعات بيش تري را در بين اعضا خانواده بگذرانند . اين موضوع باعث مي شود كه كليه مسائل اعضا خانواده در درون خانواده بررسي و حل شود و فرزندان هرگز نيازي نبينند كه مسائل خود را با افراد خارج از خانه در ميان گذارند كه ممكن است با راهنمايي هاي غلط و مغرضانه مواجه گشته و خداي ناكرده از مسير درست منحرف گردند. 
در تمامي مسائل ذكر شده در بالا و به طو كل در تمامي مسائل خانواده نياز به كمك گرفتن از يك مشاوره خوب خانواده احساس مي شود تا به صورت مداوم با او در ارتباط باشند و مسائا را قبل  از آنكه بحراني شوند حل نمايند و به اين ترتيب هميشه خانواده در آرامش خواهد بود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۳۲:۴۵ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :