مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

مشاوره خلاقيت كودك

يكي از مهم ت رين و اساي ترين مشاوره هاي علمي بوده و اهميت به امر مشاوره كودك و استفاده و مشورت با مشاورين كودك در امر تربيت،خلاقيتو هوش و استعداد بسيار اهميت دارد و سرمنشا يك زندگي و انسان موفق در آينده خواهد بود. تربيت و رشد كودك هم مانند خيلي از مسائل ديگر نيازمند مشورت و شناخت علمي بوده و حتما در اين زمينه بايد از مشاورين آگاه و با تجربه كودك استفاده شود.
هرگاه شما مثلا قصد ساخت يك ساختمان چند طبقه را داشته باشيد پي و ستون ساختمان اصلي ترين و مهم ترين قسمت كار شماست . يا اگر بخواهيد در زمينه توليد و ساخت قطعه اي سرمايه گذاري كنيد قبل از شروع هركاري بايد مواد لازم ،بازار كار و پايه و اساس تجارت را بطور كامل و دقيق بررسي كرده تا انشاالله كسب و كاري موفق داشته باشيد.تربيت و مشاوره كودك نيز بسيار پر اهميت بوده و اگر والدين بخواهند فرزندشان در آينده فردي موفق ، مفيد و.. باشد ،بايد براي تربيت او از همان كودكي برنامه منظم داشته و همواره با مشاوره كودك در تماس باشند.
عوامل موثر در خلاقيت كودك:
 1- تشويق والدين و اطرافيان حتي زماني كه كودك شما كاري نه چندان بزرگ انجام مي دهد نياز به تشويق و ترغيب اطرافيان دارد تا به خود باوري و اعتماد به نفس كامل رسيده و اين امر باعث تسريع در خلاقيت و ذهن او مي گردد. 
2-محيط محرك:كه همان خانواده و مدرسه مي باشد. 
نقش خانواده و والدين و اطرافيان و مربيان در مدرسه بساير مهم مي باشد و آنها مي توانند با راهنمايي هاي خود در خلق ذهن باز و بروز استعداد هاي درخشان كودكان خود نقش مهمي را ايفا نمايند كه همان توصيه هاي مشاوره كودك مي باشد. 
3-روابط غير انحصاري والدين:
والديني كه نه حامي افراطي وو نه انحصارگر افراطي فرزند خود هستند طبعا اورا به استقلال و اتكا به خويش تشويق كرده و اين دو با هم تاثير بيش تري در خلاقيت كودك دارند. 
در نتيجه اگر بخواهي درختت محصول خوبي داشته باشد بايد از ابتدا كود، آب ، خاك و مراقبت صحيح انجام دهي .در مورد كودكان نيز اين مسئه صدق داشته و واليديني موفق عمل مي كنند كه درد تمامي امور از قبيل تربيت، تحصيل و دوره نوجواني و بلوغ و حتي ازدواج فرزند با مشاوره كودك در ارتباط باشند و مشورت را سرلوحه كار خود قرار دهند. متخصصين در زمينه مشاوره كودك  بر اين عقيده هستند كه شروع بهترين سن براي تربيت فرزندان از 3 سالگي بوده و آنموقع است كه كودك نقش پذيري و الگو پذيري را تجربه و شروع مي كند و كليه حركات و رفتار خانواده و اطرافيان را مانند دوربين ضبط ودر حافظه خود مي سپارد. 
بنابراين براي تربيت كودك  بايد مراقبت رفتار و حركات دقيق خود و خانواده بوده و همواره در برقراري ارتباطات اجتماعي خانواده و كودك خود مراقبت لارم را به عمل آوريم. كه در ان راه هموراه9 مرجعه به مشاوره كودك توصيه مي گردد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۵۲:۱۱ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :