مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

خانواده و فرزند پروري


شما نمي توانيد خانواده اي يكدل و همدل داشته باشيد . كانوني از مهر و محبت و يكرنگي را تجربه كنيد مگر اينكه همه افراد خانواده بطور منظم و قانونمند به وظايف خود عمل كرده و به يكديگر احترام بگذارند . 
قانون خانواده :
خانواده عضو كوچكي از جامعه است همانطور كه در شهر و كشور شما بايد قوانين و مقرارات منظم و قاطعي وضع شود تا جلوي هرج و مرج از هم پاشيدگي و خداي ناكرده مسائل ديگر گرفته شود و جرائمي حتما در نظر گرفته مي شود براي آدمهاي خاطي و كساني كه از قوانين سرپيچي مي كنند كه البته اين حكم باز دارنده و جلوگيري از فساد و بي نظمي در جامعه مي باشد و حتما الزامي است. 
در خانواده نيز پدر و مادر قانون گذار بوده و بقيه اعضا خانواده بايد از اين قوانين اطاعت كرده و پيروي كنند كه البته در صورت عدم اجراء آن بايد جرائمي در نظر گرفته شود . در موضوع قابل ذكر است : 
1- تعيين جرائم گاهي اوقات بهتر است با نظر خواهي از فرزندان مشخص گردد. 
2- اجراءِ قوانين و جرائم خانواده بايد با كمي تنعطاف و گذشت همراه باشد. مثلا اگر قرار است كه فرزند خانواده بعد از شام حتما مسواك بزند ولي استثنائآ يك شب خوابش برده و فراموش كرده نيازي است كه با حكم و عصبانيت او را بيدار كنيد تا مسواك بزند ولي مي توانند فردا به او يادآوري كرده و از او بخواهيد كه ديگر تكرار نشود كه البته اين طرز تربيت بهتر جواب مي دهد. 
تقسيم خانواده : ما پنج نوع خانواده داريم: 
1- خانواده مستقل 
2- خانواده سخت گير
3- خانواده آسان گير
4- خانواده بي توجه
5- خانواده مقتدر
فرزند پروري : 
تربيت فرزند يا فرزند پروري بايد بگونه اي باشد كه احترام در كانون خانواده حرف اول را بزند . نه آنقدر به فرزند خود بها دهيد كه ديگر نتوانيد او را كنترل كنيد و نه آنقدر مستبد و با قوانين سخت با او برخورد نمائيد . اين مسئله حتي در تحصيلات فرزند نيز صدق مي كند . مثلا در موقع تعيين رشته تحصيلي او سعي كنيد او را راهنمايي كنيد نه تصميمات و نظرات خود را به او القا نمائيد . بدانيد اگر دانش آموزي به رشته تحصيلي خود علاقه نداشته باشد قطعا موفقيتي نخواهد داشت.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۵۶:۵۷ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :