مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

كودك طلاق


جدايي والدين اثرات منفي زيادي در جامعه و خانواده دارد مهم‌ترين آثار طلاق همان كودك طلاق مي‌باشد.
وقتي شما كودك در خانواده داريد مسئوليت شما در قبال علوم و بحث طلاق بسيار زياد مي‌شود. كودك طلاق در آينده و در دوران نوجواني و جواني پر استرس و پرخاشگر بوده و قالب بند اعتماد به نفس پاييني داشته و در امور اجتماعي و ارتباطي بسيار ضعيف هستند.
تبعات طلاق در جامعه:
همانطور كه ذكر شد كودك طلاق ناهنجار بوده و يا با روحيه انتقام گيري و مشكلات دروني خود نظم جامعه را به خطر مي اندازد. كودك طلاقم معمولا براي خود و اطرافيان مشكل زيادي به وجود مي آورد.
فشار روحي طلا و والدين بر كودك نسبت به پسر و دختر متغير است معمولاً اين واكنش منفي در پسران طلاق بيشتر وجود دارد.
نياز كودك محبت والدين:
مهمترين نياز كودك در خانواده به محبت والدين است وقتي كودك طلاق حس كند پدر و مادرش در حال جدايي هستند ترس از دست دادن والدين و دوري از آنها براي اضطراب و استرس فراوان ايجاد كرده و در نوجواني او را تبديل به يك فرد پر استرس يا اعتماد به نفس پايين ناهنجار و پرخاشگر مي نمايد.
احساس گناه:
اكثر اوقات كودك طلاق است گناه دارد و فكر مي‌كند كه اين طلاق و جدايي از سر كار ها يا حرفه‌اي او است. بروز افسردگي پس از طلاق در كودك بسيار شايع و مهم بوده و والدين قبل از طلاق و جدايي بايد آن را كنترل كرده و با مشاور مجرد در مورد آن صحبت نمايند.
راه چاره چيست؟
اولا سعي كنيد ازدواج شما به صورت منطقي و با مشاوره و تحقيق كامل و لازم انجام شود تا زندگي شاد و موفق داشته باشيد ولي ممكن است به علت هاي گوناگون كار به طلاق بكشد در اين زمان بهتر آن است كه والدين واقعيت طلاق و علت آن را به صورت واضح و منصفانه براي كودك خود عنوان كرده و به او اطمينان بدهند كه اين جدايي باعث طرد كودك نخواهد شد.
نفاق و تفرقه:
متاسفانه پس از طلاق والدين اكثر است سعي در تخريب شخصيت يكديگر در حضور كودك خود داشته كه امر بسيار خطرناك بوده و باعث رشد ناهنجاري او در سن نوجواني خواهد شد.
هرگز با كودك خود دردودل منفي نكنيد و گذشته هاي تلخ دوران جدايي را به ياد او نياوريد و سعي نكنيد طرف مقابل خود را در حضور كودك محكوم نمايد.
مركز مشاوره نياوران-مشاوره تلفني و حضوري –نياوران نبش چهارراه مژده – 26851286 -


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۴۹:۲۱ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :