مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

مشاوره شغلي

بخواهيد وارد هر شغل و حرفه اي شويد بايد از سال ها قبل برنامه ريزي كرده و هدف و راه خود را مشخص كنيد. با استفاده از مشاورين شغلي از هم اكنون مسير حركتي خود را مشخص كرده و حتي رشته تحصيلي خود را بر مبناي شغل آينده تنظيم نماييد.

2- چرا بايد قبل از انتخاب شغل مشاوره شغلي داشت؟

آشنايي با حرفه هاي مختلف كارايي و در آمد آنها و هم چنين مسائل و مشكلات هر شغل و نيازهاي جامعه و غيره حتما بايد بررسي شود.بنابراين با مشاوره شغلي تماس گرفته و تمامي سوالات خود را در مورد شغل مورد نظرتان در آينده ازمشاور بپرسيد تا بتوانيد بهترين گزينه خود را انتخاب كنيد.

3- بهترين شغل و حرفه براي هر كس چيست؟

هر فردي از همان دورا ن كودكي علاقه و ميل خود را به شغل و رشته خاص نشان مي دهد.مثلا كودكي كه از ابتدا با وسايل برقي بازي كرده و علاقه اش را به كارهاب فني نشان مي دهد به احتمال زياد در آينده شغل مهندسي و يا گرايش كارهاي فني پيدا خواهد كرد. در بعضي موارد شغل آينده نسبت به حرفه پدري تعيين مي شود كه البته ديدگاه خاص خود را دارد.. اينكه بدانيم چه شغلي براي ما بهترين است بايد با مشاوره شغلي نقطه نظرها و ديدگاههايمان را در ميان گذاشته و از او بهترين راه حل و راهكارها را بپرسيم.

رابطه بين شغل و شخصيت چيست؟

در اكثر اوقات شخصيت هر فردي با شغل او نسبت مستقيم دارد ملي بعض ياوقات تعيين شغل و حرفه انتخابي نيست و ما بدونه حق انتخاب و بطور اتفاقي وارد حرفه اي مي شويم كه از پيش هرگز برنامه ريزي و پيش بيني نكرده بوديم و اين اتفاق ممكن است مثبت يا منفي باشد.

شغل ها معمولا به دوصورت استخدامي يعني همان دولتي يا نيمه خصوصي بوده يا بصورت سرمايه گذاري و خويش فرمايي مي باشد كه البته در مورد نوع دوم نياز به سرمايه و همفكري با مشاوره شغلي بيشتر احساس مي گردد. سرمايه گذاري و شروع كسب و كار هرچند مبلغش كم باشد نياز به پيش زمينه هايي دارد كه اگر بخواهيم موفق باشيم بايد حتما از مشاوره شغلي استفاده كنيم.

تعويض كار و حرفه:

بعضي وقت ها ما نياز داريم شغل خود را عوض كگنيم كه البته اين موضوع بسيار حساس و دقيق بايد انجام شود.اقتصاد جامعه و مسائل ديگر گاهي مارا مجبور كرده يا داراي دو شغل باشيم يا حرفه خود را تعويض كنيم كه البته اين مسئله را نيز مي توايد با مشاورين شغلي در جريان گذاشته تا بهترين حرفه را انتخاب نماييد.

محل كار چه خصوصياتي بايد داشته باشد؟

تقريبا يك سوم زمان خود را در محيط كار مي گذرانيم پس بايد دقت لازم داشتهباشيم كه محيط كار و عوامل ديگر باعث آرامش خاطر ما گردد و از بودن در آن محيط لذت برده و بتوانيم مفيد باشيم.

مركز مشاوره نياوران -مشاوره تلفني رايگان 26851286


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۳:۰۹ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :