مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

خواستگاري


خواستگاري سختي بهتر است يا آشنائي قبل از خواستگاري؟
مراحل بعد از خواستگاري كدامند؟
شما خانواده محترم (دختر) بايد بدانيد كه قبل از تائيد خواستگاري از طرف شما بايد شناخت هاي نسبي از طرف مقابل و خانواده او داشته باشيد و صرف به اينكه خواستگاري براي دختر شما پيدا شد و بدون شناخت و تحقيق اوليه قرار خواستگاري را بگذاريد.
در اين ضمينه مشكلاتي كه ممكن است پيش آيد اين است كه شما هرچند گاه افرادي را به عنوان خواستگار به منزل خود راه مي دهيد و چون شناخت كامل و كافي نداريد معمولا به نتيجه و ايده آل شما نزديك نبوده و مورد توافق قرار نمي گيرد از اين رو و ديگران ممكن است بگوئيد چه مشكلي وجود دارد كه خواستگارهاي مختلف هميشه در رفت و آمد هستند.
پس چه بايد بكنيم؟ 
قبل از قرار خواستگاري سعي كنيد با تحقيق و بررسي شناخت نسبي از خانواده مقابل پيدا كرده و آن را با آرمان هاي خود و دخترتان منطبق نموده و اگر حدود 60% مثبت بود آن وقت اجازه خواستگاري را بدهيد . 
مراحل بعد از خواستگاري : 
بعد از اينكه خواستگاري انجام شد آن وقت بايد براي شناخت كامل و نقطه نظرها و ديدگاه هاي طرفين برنامه ريزي نمائيد . با سوال و جواب هايي كه دو خانواده محترم در مراسم خواستگاري انجام مي دهند اگر به توافق نسبي دست پيدا كردند آن موقع بايد با مراجعه به يكي از مراكز مشاوره ازدواج و گرفتن تست هاي شخصيتي مرتبط نسبت به يكديگر شناخت كامل پيدا كرده تا بتوانند قرار مراحل بعدي را بگذارند.
هرگز عجله نكنيد :
ازدواج يك امر بسيار مهم بوده كه بايد در طول عمر يكبار انجام شود پس بنابراين با دقت و بررسي لازم تصميم گيري نمائيد . 
خواستگاري سنتي : بعضي از مراسم خواستگاري به شيوه سنتي بوده يعني نفر سومي فردي را به عنوان خواستگار معرفي مي كند و نسبت به او و خانواده اش شناخت نسبي دارد. در اين شيوه اگر فرد سوم مورد تاييد شما باشد مقداري از دغدغه هاي فكري شما كم مي شود و با اطمينان بيشتري وارد مراحل بعدي مي شويد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۲۰:۲۱ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :