مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

مشاوره روانپزشكي

بايد به روانشناس يا مشاور مجرب مراجعه كرده و با ويزيت و گرفتن تست هاي روان شناختي و شخصيتي نوع بيماري ، منشا بيماري و درجه حاد بودن بيماري را مشخص كرده و براي گرفتن دارو ، پرونده به شماوره روانپزشكي ارجاع خواهد شد. 
ضرورت مشاوره روانشناسي قبل از مشاوره روانپزشكي:
 بر طبق عادت وقتي ما دچار تنش ، اضطراب و هر نوع بيماري روحي مي شويم بلافاصله به مشاوره روانپزشكي مراجعه مي كنيم كه اين راه بسيار نادرستي مي باشد كه البته علت هاي آنرا بررسي مي كنيم:
 1-وقتي شما به مشاوره ورانپزشكي مراجعه مي كنيد در اولين ويزيت بلافاصله روانپزشك براي آرام كردن شما دارو تجويز مي نمايد.شما با مصرف دارو احساس آرامش كرده و فكر مي كنيد مشكلتان حل شده و ديگر پيگير ادامه در مان خود نمي شويد و اين بسيار خطرناك است چون در حقيقت راحت ترين و كوتاه ترين راه را براي بيماري خود انتخاب كرده و هرگاه دچار حالات روحي بد از هر نوع مي شويد .با خوردن داروهاي مشاوره روانپزشكي آرام شده كه در حقيقت مسئله را حل كنيد فقط صورت مسئله را پاك كرديد.
2- مصرف داروهاي تجويز شده از طرف مشاوره روانپزشكي در حد تشخيص پزشك مربوطه اشكال خاصي ندارد ولي وقتي شما از خوردن دارو احساس آرامش مي كنيد و به خيال خود مشكلتان حل مي شود .مصرف دارو را ادامه داده و اين بسيار مضر مي باشد چون مصرف بيش از حد و طولاني مدت داروهاي مشاوره روانپزشكي خود بخود افسردگي آورده و در طولاني مدت اثر دارو از بين رفته و مجبوريد با داروهاي مشابه قويتر و دوز بالاتر شروع كرده و درنهايت هيچ كدام از اين داروهاي مشاوره روانپزشكي جواب نمي دهد.مانند بيماري كه درگير اعتياد بوده اول با مصرف كم ترياك شروع كرده ولي پس از مدتي روي اوتاثيري نداشته بنابراين سراغ مصرف قوي تر و بالاتر رفته و همينطور پيش مي رود تا كاملا بدنش پر از سم مي گردد. 
راه حل مناسب چيست؟
 همانطور كه قبلا اشاره كرديم هر زمان و بهر دليل و نوع بيماري از قبيل اضطراب ، استرس ، افسردگي ، وسواس و.. اول به يك مشاوره روانشناس مراجعه كنيد بعد از جلسات مشاوره و ويزيت حضوري و تشكيل پرونده پزشكي و احتمالا دادن تست هاي روانشناختي و شخصيتي مشاور نسبت به نوع بيماري و مسئله موجود در روان شما تشخيص كامل و مناسب را داده و در صورت نياز به مشاوره روانپزشكي و گرفتن دارو پرونده را به مشاوره روانپزشكي گروه انتقال مي دهد تا شما با مراجعه به مشاوره روانپزشكي بقيه مرحله درمان را طي كنيد. 
در اين مسير درمان اكثر اوقات مشكلات بصوذت ريشه اي مشخص شده و علت آن پيدا مي شود. و معمولا در همان جلسات مشاوره درماني و روانشناسي سعي بر برطرف كردن مشكل و دادن راهكارهاي مناسب مي شود تا از ادامه بيماري جلوگيري شود.هميشه سعي كنيد يك مشاور خوب خانواده داشته باشيد و بصورت منظم حداقل ماهي يكبار با او در تماس بوده و مسائل و مشكلات روحي و رواني خود را با او درميان گذرانيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۰۲:۰۲ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :