مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

همخواني در ازدواج

در جلسات متعدد با آنان مطرح مي كنند به علت شرايط متفاوت تربيتي و خانوادگي اختلاف سليقه‌هايي بين افراد وجود دارد كه نحوه برخورد صحيح با آن را مي توان به آساني فرا گرفت و از بروز بسياري از اختلافات بزرگ جلوگيري كرد.
بلوغ عاطفي و فكري قبل از ازدواج به معناي گذشتن از خودخواهي ها است به عبارت ديگر تا هنگامي كه جواني كه قصد تشكيل خانواده و ازدواج دارد بر روي حرف خود مصرانه تاكيد كنند و انتخابي هماهنگ با عقايد و ارزشهاي خود نداشته باشد و هدفش تغيير دادن طرف مقابلش باشد اين خود محوري و منعطف نبودن مي‌تواند زمينه‌ساز مسائل زيادي شود كه پيشگيري از آنها مثل من سريع تر و كم هزينه تر از درمان آن پس از ازدواج است.
با شركت در جلسات آموزشي مي‌توان با كاهش خسارت هاي عاطفي رواني مالي بنيان خانواده و ازدواج را مستحكم كرد.
ارزيابي هايي كه مشاور به صورت فردي و يا در حضور طرفين از آنها به عمل مي آورد درجات مختلفي دارد كه روشنگر پاره اي از ويژگي هاي رواني شكل گرفته در آنها است.
به عنوان مثال عصباني شدن شخصر از سوال هاي مطرح شده و يا نگاه كردن به ميزان زياد به موبايل و ساعت همگي مي‌توانند از نشانه هايي باشند كه به روانشناس كمك مي كنند تا تشخيص واقعي فرد را به طرف مقابل براي ازدواج بشناسانند.
مانند واكنش نشان دادن افراد به اختلاف نظرها و ميزان درگير شدن آنها در بده بستان هاي كلامي ميزان صرف وقت و هزينه براي ساختن زندگي مشترك و شناخت از همديگر مي توانند پيش زمينه هاي فكري براي شناخت صحيح تر از زوجين در زندگي واقعي و ازدواج را فراهم كنند.
تناسب هدر هيكل عقايد و ارزش ها مذهبي بودند طبق تناسب هدر هيكل عقايد و ارزش ها مذهبي بودند طبع جنسي گرم يا سرد بودند جنسي گرم يا سرد بودن تحصيلات اشتغال طبقه اقتصادي اجتماعي هر كدام مي بايست به طور دقيق اي سنجيده و تطابق داده شوند.
هر مشكلي راه حلي دارد اما وقتي چشمها با عشق بسته شده باشند نمي توان به صورت منطقي فرد را قانع كرد كه تغيير را بايد از خود شروع كنند.
توصيه ما اين است كه پيش از ازدواج چشم ها را حسابي باز كنيد و پس از آن بر روي بسياري موارد چشم ها را ببنديد تا بتوانيم با گذشت بيشتر و دادن عشق و نه فقط تشنه براي گرفتند عشق فرزنداني را تربيت كنيم كه از خود فعلي ما بهتر باشند.
اگر پدر و مادر هر دو ناراضي و عصبي باشند بچه دار شدن راه حل مناسبي براي پايان دادن به ناهماهنگي‌ها نيست بلكه سبب تشديد اختلافات موجود خواهد شد لذا بكنيم در دو سال اول زندگي به شناخت عميقي از همديگر دست پيدا كنيم به ثبات نسبي برسيم و با احترام به تفاوتها و اختلاف سليقه هايي كه داريم پس از رسيدن به توافق و تفاهم به فكر بچه دار شدن بيفتيم.
در اين صورت است كه ورود كودك به فضاي عاشقانه موجب گرماي بيشتر خواهد شد و مي توانيم الگوي خوبي براي آنان باشيم.
گاهي افراد با وارد كردن فرد سوم به رابطه دونفره خود و ايجاد رابطه فرازناشويي مي‌خواهند اين عدم همخواني هاي موجود در ازدواج شان را پاك كنند و ناديده بگيرند كه همين خيانت پنهان و يا آشكار تيشه به ريشه خانواده مي زند و با خراب كردن پل هاي پشت سر ديگر اعتماد از دست رفته و قلب شكسته به اين سادگي ها احيا نخواهد شد.
با بخشيدن همديگر و توجه به نيازها و تفاوت هاي موجود طي جلسات روان شناختي كه مي‌توانند با پاشيدن نور عشق به زندگي حد تا از طرف همسري كه مورد خيانت قرار گرفته شده است و يادآوري روزهاي خوب گذشته تخليه هيجانات منفي تغيير افكار ناكارآمد تجسم سازي آرام سازي ديگر روش‌هاي درماني چرك ها را شست و دوباره عاشق شد.
گفته مي شود كه انسان ها تحت شرايط سخت به خرد مي رسند و اگر از تجارب دردناك درس پنهان در آن را بياموزيم رشد خواهيم كرد از حوادث مشابه و بدتر جلوگيري مي‌شود.
گرچه با انجام مشاوره هاي علمي روانشناسي و آموزش هاي تخصصي ازدواج مي توان از بروز چنين تجارب تلخي به موقع جلوگيري كرد و از همان ابتدا به زيبايي با احترام گذاشتن به شخصيت و رفتار متفاوت افراد طعم خوش عشق وازدواج را لبخند و رضايت همسرمان بچشيم.
مركز مشاوره ازدواج-نياوران- نبش چهارراه مژده-26851286
مرضيه مبري روانشناس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۶:۳۵ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :