مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

استحكام خانواده


مسائل و وقايعي كه فرزندان در خارج از خانواده تجربه مي كنند برايشان الزام آور نيست ولي اگر همان مسائل و روابط را در درون خانواده مشاهده كنند به ديد حتمي به آن نگاه كرده و باورشان بر اين است كه صحيح و قابل اجرا است. پس اولين وظيفه والدين الگوي خوب و مناسب براي فرزندان مي باشد . يه به عبارتي پدر و مادر ها بايد بسيار دقت كنند كه خداي ناكرده الگوي نامناسبي براي فرزندان خود نباشند.

فرهنگ خانواده : 
پايه تربيت و فرهنگ هر خانواده اگر صحيح باشد كانون آن همواره استوار و منظم پيش مي رود. پدر و مادر نقش ستون اين بنيان را دارند كه اگر اين ستون ضعيف باشد و دقيق عمل نكند شيرازه خانواده بهم ريخته و هرگز خانواده اي با مهر و محبت ايجاد نخواهد شد. 
الگوهاي يك خانواده خوب . 
اينكه مي گويند در جامعه كنوني روابط اينطور شده و ما هم نبايد توقع زيادي از خانواده داشته باشيم به معني كلي غلط مي باشد. ما بايد سعي كنيم الگوهايمان را عوض كنيم و با سياست و درايت سعي كنيم انسجام در خانواده ايجاد نمائيم .
آمار اختلافات و طلاق در خانواده : 
متاسفانه آمار تكان دهنده اي در مورد جدايي در خانواده موجود است كه اگر كمي فكر كنيم در آينده فاجعه بوجود خواهد آمد . طبق آمار از هر 4 ازدواج يك مورد به طلاق مي انجامد و البته در كلان شهر تهران از هر 4 مورد ازدواج 2 مورد به طلاق ختم مي شود.
خواسته هاي فرزندان در خانواده:
بطور كلي والدين در مورد تربيت فرزندان و خواسته هاي آنها دچار سردرگمي بوده و نمي دانند چگونه عمل كنند . مشاورين خانواده بر اين عقيده اند كه خواسته هاي فرزندان بر مبناي اولويت بايد دسته بندي شود. الف- خواسته هاي منطقي و قابل دسترس در حد توان خانواده كه بايد حتما رعايت شود ب- خواسته هاي غير منطقي و غير قابل انجام در اين موارد با توضيح موقعيت به فرزندان بايد آنها را توجيه كرده و به هيچ عنوان زير بار انجام آن نروند چون در آينده زندگي آنها تاثيرات منفي بسياري خواهد داشت.
روابط درون خانواده : 
هنوز هم در شهرهاي كوچك روابط درون خانواده بر مبناي احترام و محبت و گرمي استوار است . ولي در شهرهاي بزرگ مخصوصا تهران متاسفانه روابط درون خانواده تا حد زيادي از بين رفته و حتي رفت و آمد فرزندان خضورشان با يكديگر و محبت في ما بين بسيار ضعيف و در بعضي خانواده ها كاملا از بين رفته است.
مركز مشاوره نياورانمشاوره تلفني و حضوري – 26851286 
نياوران – نبش چهارراه مژده – طبقه 4 بانك پاسارگاد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۴۷:۳۸ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :