مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

آسيب هاي رواني اينترنت


اگر از آسيبهاي رواني اينترنت فعلاً صرف نظر كنيم نقش و اهميت اينترنت در زندگي امروز بسيار پررنگ و مهم مي باشد. امروزه بودند ۶۰% كارها با رايانه و اينترنت انجام مي شود اينترنت كاربردهاي فراواني دارد به عنوان مثال شما را از آخرين داده ها و نتايج پژوهش هاي علمي و تحقيقاتي آگاه مي كند.
شما مي توانيد به راحتي كليه سايت هاي هنري علمي اقتصادي و غير را در دنيا ديده و از آنها استفاده بهينه ببريد.
خلاصه با اينترنت شما مي توانيد تعامل گسترده با جهان اطراف خود داشته باشيد و در همه زمينه ها علمي و اقتصادي از آن بهره ببريد.
فضاي مجازي و اينترنت:
روزگاري پدرمان ما براي آگاهي از اتفاقات و چالشهاي جهاني و اختراعات و اكتشافات جديد مجبور بودن از راديو ها استفاده كنند كه موجب مي‌شود از خيلي مسائل روز دنيا غافل باشند ولي امروزه فضاي مجازي اين فرصت را براي ما فراهم آورده كه با يك كليك خود را به تمامي دنيا وصل كنيم و اخبار را به صورت روز و آنلاين مطلع شويم.
تمام سايت هاي خبري را ببينيم و از مسائل سياسي و اقتصادي با خبر شويم.
پرده زني در فضاي مجازي و اينترنت:
يكي از عادت هاي بدي كه امروزه رايت شده و تبديل به اپيدمي گشته پرسه‌زني در فضاهاي مجازي است.
اين عادت بد به غير از اين كه كاربر را از زندگي عادي ساقط مي كنند و تغيير نيمي از زمان مفيد خود را صرف ها مي كنند و تبديل به يك عادت شده كه ترك اين عادت بد بسيار دشوار است. بعضي از كاربرها مدت‌هاي طولاني بي هدف در فضاي مجازي بوده و با بررسي وسواس گونه و البته اجباري سايت هاي غير اخلاقي را هرزه نگري مي كنند.
البته تاثير اين عامل وسواس‌گونه مستقيم روي زندگي شخصي و كاري كار بر اثر منفي گذاشته و طبق آمار دقيق اكثر اختلافات و جدايي ها از همين جا شروع مي شود.
اختلال و آسيبهاي رواني اينترنت:
رعايت اعتدال در استفاده از اينترنت و فضاهاي مجازي اگر كنترل نشود تبديل به يك عادت و وسواس شده كه همانطور كه ذكر شد خانمانسوز خواهد بود اگر از يك كاربر كه ساعت ها وقت مي گذارد و بي هدف در فضاي مجازي پرسه‌زني مي‌كنند به خواهيد اين كار را متوقف كنند دچار اضطراب شديد شده و عملاً بيمار مي گردد . اين يك نوع اختلال بود كه فرد را به سوي وسواس هاي فكري سوق مي دهد.
پيشگيري و نتيجه گيري: ورود و خروج خود را تحت نظر گرفته و بيش از دو ساعت در ماه وارد اينترنت نشويد. از اينترنت براي فعاليت هاي مفيد مانند بررسي سايت هاي فرهنگي و علمي استفاده نماييد . بيشتر از روزي دوباره ايميل خود را چك نكنيد. از همه مهمتر دور سايت هاي غير اخلاقي را خط بكشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۴۱:۲۱ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :