مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

افراد مثبت نگر


۱_افراد مثبت نگر خلاق هستند و بدون توجه به موانع و محدوديت ها مي توانند في البداهه به راه حل هاي ابداعي دست يابند.
۲_ افراد مثبت نگر در تمامي ابعاد زندگي رشد مي كند. افراد مثبت نگر از لحاظ معنوي، مالي، سلامتي ،ارتباطات موفقيت شغلي و غيره در سطوح بالا قرار مي‌گيرند. 
۳_افراد مثبت نگر به اطرافيان خود كمك مي كنند تا آنها هم موفق شوند.
۴_ افراد مثبت نگر همواره سرشار از انرژي زندگاني هستند تا در سنين بالا.
۵_ افراد مثبت نگر خود شكوفا هستند و استعداد هاي بالقوه خود را بلفعل مي گردانند.
۶_افراد مثبت نگر احترام گذاشتن به خود و خود دوستي از صفات بارز افراد مثبت نگر است.
۷_ افراد مثبت نگر از شكست هاي سطحي نمي هراسند و آنرا پولي براي رسيدن به روياهاي شان مي سازد.
۸_ افراد مثبت نگر تخيل بالايي دارند و ميتوانند آرزوهاي خود را مجسم كنند.
۹_ افراد مثبت نگر براي رسيدن به اهدافشان برنامه‌ريزي مي‌كنند.
۱۰_ افراد مثبت نگر به همنوعان خود اهميت مي‌دهند و در كارهاي بشردوستانه شركت مي‌كنند.
چگونه جز افراد مثبت نگر شويم؟
با تمريناتي ساده مي توان روحيه افراد مثبت نگر را در خود تقويت كرده البته تمرين هاي كوچك در دراز مدت به تغيير عادت ها منجر مي شود و براي اثبات آنها مي بايد به تكرار آنها را انجام داد.
۱_ هر شب قبل از خواب ۱۰ مورد از وقايع مثبت و يا چيزهايي كه حال شما را خوب ميكند بنويسيد و بابت آن از خداوند تشكر كنيد.
۲_ جملات تاكيدي مثبت را بر روي برگهاي كوچك بنويسيد و آنها را بر روي آينه كمد لباس يخچال و هر كجا كه بيشتر در معرض ديدتان است بچسبانيد.
۳_ اطرافيانتان را از افراد مثبت نگر و موفق برگزينيد به روابطي كه شما را هم تمركز بر منفي نگري مي كند خط بكشيد و دوروبر خود را پر كنيد از افراد شاد.
۴_ كارهايي را كه دوست داريد انجام دهيد زماني را براي تفريح و استراحت برگزينيد و به اموري مشغول بشويد كه احساسي عالي در شما ايجاد مي كند.
۵_ برنامه ريزي كنيد و كارهاي ضروري و اولويت‌ها را انجام دهيد تا استرس كمتري در طول روز داشته باشيد بدين منظور از چك ليست استفاده كنيد و پس از انجام هر مورد آن را از ليست مربوط خط بزنيد. 
۶_ در طول روز بر روي موارد مثبت افراد و امور متمركز شويد و كلماتي زيبا استفاده كنيد كلماتي محترمانه و روي گشاده مي توانند معجزه بيافزايند.
۷_ صفات مثبت افراد را به آنان يادآوري كنيد و سپاسگزاري را جزئي از شخصيت تان كنيد به اطرافيان عشق بورزيد و كمك دهنده باشيد. 
۸_ براي موفقيت آماده و آراسته جديد هنگامي كه لباس مي‌پوشيد به خود يادآوري كنيد كه مي‌خواهيد روزي عالي را شروع كنيد و بازخوردهاي مثبت بگيريد تا جز افراد مثبت نگر باشيد.
۹_ از مشاوره يا روانشناس كمك بگيريد با شركت در جلسات منظم روانشناسي مي توان از ديدگاه يك متخصص توانمندي هاي خود را ارزيابي كرد و موارد منفي را گام به گام با تشويق‌هاي به جاي او كاهش داد و عاداتي جديد ايجاد كرد.
۱۰_ كتاب هاي مثبت و ويژگي هاي افراد مثبت نگر را به خانه به جاي ديدن فيلم هاي غمناك و خيانت ها و يا گوش دادن به اخبار وحشتناك مي توان در اينترنت در جستجوي مطالب مثبت بود كه تاب هاي مثبت به مرور زمان مي‌توانند باورهاي جديد را در فرد نهادينه كنند و عبارت هاي مثبت تاييدي را مي توان از دل آنها بيرون كشيد.
11_ كاغذ و قلم به همراه داشته باشيد هنگام عصبانيت مواردي كه شما را ناراحت كرده بنويسيد و سپس آنها را تحليل كنيد با تخليه هيجاني و تنظيم احساسات مي توان بهتر فكر كرد.
12_ بخشنده باشيد .سختگير نباشيد و افرادي را كه اشتباه كردند و موجب رنجش شما فراهم كرده اند ببخشيد.
13_ با خود مهربان باشيد وقتي در آينده به خودتان نگاه ميكنيد زيبايي هاي خود را مي بينيد و مدام در پي ايراد گرفتن از خود و سرزنشگري نباشيد عبارت هاي مثبت را كه آرزوي شنيدنشان را داريد با خود تكرار كنيد.
14_ به نكات مثبت شغلي كه داري توجه كنيد به جاي تعويض شغل به فكر بهبود شرايط موجود باشيد.
15_ سپاسگزار باشيد شما زنده هستيد و فرصت انتخاب كردن زندگي بهتر را داريد براي رسيدن به شرايط ايده‌آل مي‌بايست توانمندي‌هاي فعلي خود را ببينيد و از آنها استفاده كنيد از خودتان ستايش كنيد و منتظر قدرداني بقيه نباشيد انتظارات و توقعات خود را از اطرافيان كم كنيد.
16_ به كودك درونتون اهميت دهيد بازي كنيد و فارغ از زمان و مكان شاد باشيد با برگزيدن افكار خوش احساس به جاي منفي بافي هاي روزانه تاثير آن را در زندگي خود ببينيد.
17_ زندگينامه افرادمثبت نگر و موفق را بخوانيد خانواده ناكارآمد و طلاق والدين همانقدر كه مي تواند نقش قرباني را در شما ايجاد كند به همان ميزان هم مي‌تواند خواسته شما را براي داشتن زندگي ايده‌آل قوي كند . با انداختن تقصير شكست هاي خود بر گردن پدر و مادرتان و تكرار منفي بافي ها فقط فرصتهاي آينده را مي‌سوزانيد همين حالا مي‌توانيد با تغيير عادت هاي قديمي و الگوي فكري خود به ساختن آينده مثبت و شاد اقدام كنيد.
18_ جدولي از توانمندي هاي خود به كشي در آن نقاط قوت خود را مشخص كنيد و كارهايي را كه در حال حاضر ميتوانيد انجام دهيد را مشخص كنيد به جاي غصه خوردن براي نداشته ها مي توانيد بر روي داشته هاي خود متمركز شويد.
19_ شما همين حالا به اندازه كافي هم خوب هستيد لزومي به اثبات آن نيز عبارت هايي را در مورد خود بنويسيد و صفات مثبت خود را از ديدگاه ديگران پرس‌وجو كنيد و سپس سعي كنيد موارد منفي را جايگزين كردن عادت ها و افكار جديد كمرنگ كنيد البته با خود نجنگيد و يا با نيمه تاريك وجود خود آشتي كنيد همان مشخصه افراد مثبت نگر .
******
تغيير از منفي نگر بودن به سمت افراد مثبت نگر بودن مي‌تواند به حديث زندگي شما را عوض كند كه محيطي كه در آن قرار گرفته ايد باعث رشد و شادي شما شود اگر خود به تنهايي نمي توانيد جز افراد مثبت نگر شويد از دوستانتان يا كتاب هاي خودياري و يا روانشناس استفاده كنيد بعد از زندگي خود معجزاتي بيافزاييد شما لياقت داشتن بهترين زندگي را داريد شادي سلامتي آرامش توانگري عشق در جستجوي شما هستند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۳۳:۴۶ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :