مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

ترك الكل

با اين حال قدرت اعتياد آوري آن به هيچ عنوان كمتر از ساير مواد نيست. وابستگي فيزيولوژيك جسماني و رواني الكل موجب بروز بيماريهاي مزمن و بروز مشكل در روابط بين مرزي و مشكلات خانوادگي و كاري مي شود.
در كوتاه مدت نوشيدن زياد الكل موجب مستي و خماري مي‌شود و در درازمدت به اكثر دستگاه‌هاي بدن صدمه ميزند.
الكل كنترل مغز بر خويشتن داري و توازن و هماهنگي حركتي را مختل مي‌كند و مصرف آن در دراز مدت به سلول هاي مغز ي كنترل كننده يادگيري و حافظه صدمه ميرساند.
آثار مصرف الكل:
رفتارهاي نامناسب پرحرفي يا كم حرفي پيشرفت حرف زدن معاشرتي شدن يا گوشه گيري پرخاشگري ناتواني در انجام حركات دقيق و ظريف كم خوني از دست دادن سلول هاي قرمز خون لكنت زبان كاهش درك و هماهنگي بدن اختلال در قضاوت مشكلات بينايي و شنوايي تلو تلو خوردن به هنگام راه رفتن اشكال در به خاطر سپردن وقايع سردرد اسهال استفراغ بيهوشي و غيره كه بسته به ميزان مصرف وضعيت جسمي فرد مي تواند باعث موارد ذكر شده گردد.
علل مصرف الكل:
هنوز به طور كامل مشخص نشده اما موارد زير مي توان ذكر كرد.
عوامل شخصيتي منظور دارا بودن اختلالات شخصيتي.
وابسته بودن.
عصبانيت.
افسردگي يا در خود فرو رفتن.
تاثيرات خانوادگي به خصوص الكلي بودن والدين يا طلاق آنها.
عوامل ارثي.
عدم توجه كافي به آموزشهاي لازم جوانان و نوجوانان درباره تأثير نامطلوب الكل بر روي سيستم عصبي كه بعدها علاج ناپذير و درداور خواهد بود از سوي والدين و مربيان.
عدم اطلاع كافي از عاقبت اعتياد به الكل كه آغاز شاد و فرجام اندوهبار دارد.
ترك اعتياد به الكل
اگر مردي پس از مصرف طولاني و زياد الكل ناگهان آن را قطع كنند و يا مقدار مصرف آن را كاهش دهد دچار علائم ترك مي شود اين علائم شامل عرق كردن مداوم و زياد افزايش ضربان قلب لرزش شديد دست ها بي خوابي تهوع و استفراغ توهمات شنوايي و بينايي و تشنج مي شود. به همين دليل بيماراني كه دچار علايم ترك الكل مي شود بايد سريع تحت نظر پزشك قرار بگيرند و مداوا شوند زيرا در غير اين صورت خطر مرگ آنها را تهديد مي كند.
اعتياد به الكل نوعي بيماري است
خيلي مهم است كه بدانيد اعتياد به الكل يك بيماري است درمان هاي روانشناسي در بهبود فردي بسيار مهم است كه متخصصين تغييراتي در سبك زندگي فردي نيز به خود خانواده و وي پيشنهاد مي‌كند. 
براي اعضاي خانواده فردي كه اعتياد به الكل دارد خيلي مهم است كه اهميت موضوع را درك كنند به همين دليل تيم متخصص با كل خانواده فرد مشاوره مي نمايد تا آنها هم در كنند تا چه اندازه مي توانند به فرد بيمار كمك كنند.
حائز اهميت است كه بداني متاسفانه بسياري از بيماران در اواسط درمان خود قطع مي نمايند يا حتا پيگيري پس از درمان را انجام مي‌دهند بايد بدانيم هدف و تلاش اصلي بايد خلاص شدن از بيماري به طور كامل باشد و پيگيري بعد از درمان انگيزه تلاش و پيشرفت شما را در تصميمي كه گرفته ايد نشان مي‌دهد و اگر بيمار نشانه ها و علائمي از شروع دوباره مصرف الكل نشان دهد تيم متخصص مي‌توانند به كمك آنها بيايند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۵۶:۴۹ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :