مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

خانواده

گيرد.
۲_ رفع نيازهاي جنسي: ارضاي نيازهاي جنسي و مشروعيت آن توسط نهاد خانواده صورت مي‌گيرد. 
۳_ حمايت و مراقبت از كودكان نگهداري و پرورش كودكان تا زماني كه دوران وابستگي را پشت سر گذاشته اند بر عهده پدر مادر مي باشد.
۴_ جامعه وزيري آشنا كردن كودك با قوانين و هنجارهاي اجتماعي و شكري شخصيت و اجتماعي شدن كودك در بستر خانواده انجام مي‌گيرد.
۵_ بده بستان عاطفي يكي از مهمترين نيازهاي انسان نياز به عشق و محبت و حمايت و صميميت است كه بايست از طريق خانواده و غيره به دست بيايد.
طبقه بندي خانواده ها:
۱_ خانواده هاي سخت گير و خشك: پدر و مادر كنترلگر با ندادن تاييد و نوازش به كودك ايران مجبور به انجام قوانين خود مي كنند تشويق و تنبيه آستان بر مبناي خواست آنان مي باشد بدون در نظر گرفتن توان ذهني و عاطفي كودك
در اين خانواده ها معمولا والدين به صورتي كه پدر و مادرشان آنها را رفتار مي كرده با فرزندانشان برخورد مي كنند يك نفر معمولاً پدر تصميم‌گيرنده است و بقيه حق اظهار نظر ندارند. دستوراتي را كه والدين صادر ميكند بايد بدون چون و چرا انجام گردد فرزندان مي بايد همواره مراقب باشند كه والدينشان را خشمگين نكنند لذا آزادي عمل ندارند و معمولاً طرفين ناراضي هستند و عشق و شادي و آرامش در آن خانواده جايگاهي ندارد در نتيجه از فرزندان به دليل رفتارهاي نامناسب والدين و كمبودهاي عاطفي به بيرون از خانه كشيده مي‌شوند و با بزهكاري و يا درگير روابط مخرب شدند همراه مي‌شوند. تحقيق سركوب تماس فرد پرخاشگري از الگوهاي بارز اين نوع از خانواده هاست كه منجر به بروز اختلالات رواني خاص در فرزندان مي گردد و مانند افسردگي اضطراب ووسواس شبكات بودند چند پارگي شخصيت و غيره
۲_ خانواده سهل و آسان گير
در اين خانواده فرزند به حال خود رها مي‌شود و نظارت چنداني بر رفتارهاي او انجام مي‌گيرد والدينش توجهي به نمرات و تكاليف درس فرزندان خود ندارند و هر چه را كه بخواهند بي قيد و شرط براي شان فراهم مي كنند نتيجه چنين تربيتي تحويل افراد شكننده به جامعه است كه در زندگي با هيچ مانعي برخورد نكرده اند و زود تسليم مي شوند و دچار ناكامي مي شود. 
۳_ خانواده هاي گسسته پريشان: اختلالات والدين و عدم توجه به نيازهاي كودك باعث پرخاشگري مي شود چهره ها عبوس گرفته و غمگين است افراد براي دوري كردن از هم خود را مشغول كار ميكند و فاصله ها را روز به روز بيشتر مي شود فرزندان احساس تنهايي مي‌كنند و اكثراً عصبي هستند تاييد و حمايتي داده نمي شوند و به جاي آن نوازش منفي مانند كتك زدن و فحش دادند از الگوهاي قالب اين خانواده هاست.
۴_ خانواده سالم دموكرات: اعضاي خانواده به اختلاف سليقه هاي هم احترام مي‌گذارد و به همديگر پذيرش مي‌دهند عشق خود را مشروط به انجام شدن درخواست هاي شان نمي كنند و الگوي رفتاري مناسب در اينگونه خانواده‌ها نوازش مثبت و در آغوش گرفتن همديگر است افراد به خواسته‌هاي هم گوش فرا مي دهند و به توافق مي‌رسند به روش و خلاقيت كودك بها داده مي‌شود و افراد خودشكوفا حاصل تربيت چنين خانواده‌هايي ميباشند خانواده اي كه والدين سالم الگوي فرزندان خود قرار مي گيرند و در هنگام بروز مسئله افراد مي‌توانند به نحوه صحيح شناخت و عاطفه خود را به هم پيوند دهند و بهترين تصميمات را بگيرند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۱۸:۴۲ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :