مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

آرامش

تا بتوان آرامش بيشتري را درست كرد شكر گذار داشته هاي فعلي بود تا راه را براي رسيدن محبت هاي جديد هموار كرد و فرصت هاي جديدي را كه گاهي در لباس چالش‌ها خود را آشكار ميكند دي و بهآرامش رسيد .
آيا شما در درون خود احساس آرامش و شادي داريد كيفيت گذراندن اوقات تنهايي شما چگونه است؟ بي قراري خود را چگونه به ثبات و آرامش تبديل مي كنيد؟
آيا براي خود وقت مي گذاريد يا مدام در پي كسب توجه و تاييد ديگران هستيد با مبدا درون خودتان متصل هستيد و يا در پي اجرا كردن دستورات و خواسته هاي اطرافيان خود هستيد و زير بار فشار له شده ايد؟
چگونه ذهن و جسم خود را آرامش دهيم ؟
در دنياي مجازي با فرستادن پيام هاي مثبت و انرژي بخش به ديگران آرامش هديه مي دهيد در حالي كه خودتان تشنه عشق و محبت هستيد چقدر برگشتي داريد؟ به عبارت بهتر آيا به همان اندازه كه بر شما براي ديگران وقت و انرژي ميگذاريد آنان هم زمان شان را به شما اختصاص مي دهند؟ آيا خود را فردي مهربان و دلسوز مي‌دانيد كه هر چه به اطرافيانتان محبت مي‌كنيد آنان شما را ناديده مي گيرند و پس از مدتي احساس ته كشيدن انرژي درون تان باعث خستگي رواني تان مي شود و خود را قرباني احساس مي كنيد و از اين روابط پا پس مي كشيد؟
روابط جديد را بر مبناي كمبود محبت بنا مي كني و تشنه عشق هستيد و يا با ريختن تمام توجه خود بر سر فرد مورد علاقه تان او را كنترل مي كنيد تا به خواسته ها و نيازهاي خودتان برسيد؟
خود را فردي خودخواه مي دانيد و يا خود دوست؟
براي به آرامش رسيدن خود چه ها مي كنيد و چه ها نمي كنيد؟
هنگامي كه به درون خود را جو مي كنيد از نقاط تاريك خود فرار نكنيد بلكه با صرف زمان و تكنيك هاي روانشناسي آنها را به نقاط مثبت و خاص خود تبديل كنيد البته به خود درماني فقط باعث مزمن شدن مشكل و نااميدي بيشتر خودتان در طول زمان مي شود از متخصص و تست هاي روان شناختي و كتاب هاي روانشناسي بهره بگيريد و آرامش و شادي بيشتري را مطابق سليقه و ايده‌آل خود وارد زندگيتان كنيد.
از دامن چيزي كه باعث شادي و آرامش يك نفر مي‌شود براي فردي ديگر آرام كننده و شادي بخش نيست آرزوهاي خود را زندگي كنيد و نهاد هاي پدر و مادرتان را با استعداد هاي شكوفا نشده ي آنان را.
زندگي نزيسته والدين را تكميل كنيد ابتدا به درون خود را جو كنيد با خودشناسي دقيق روشي را كه همخوان با ويژگي‌هاي شخصيتي ويژه خود است را برگزينيد و با تمرين هاي خاص به پيش برويد اگر خواندن كتاب هاي روانشناسي و مثبت نگري ي مي‌توانست به‌طور عميق دردهاي شما را درمان كند سرشماري قراري خود را با سركشيدن در سايتها و كانالهاي مختلف برطرف نمي كرديد گرچه استفاده از ابزار و تكنولوژي هاي روز بسيار كمك كننده هستند اما اين مهم است كه چه كسي و با چه حسي و چقدر از آنها استفاده مي كند و در پي چيست؟ ابتدا آرامش بگيريد و بدانيد كه از زندگي چه ميخواهيد زور نزنيد سرگشت تر مي شويد با آرامش مي توان راهكارهاي جديد را جستجو كرد و به كار بست تجربه كرد و از شكست نترسيد بلكه با تشويق خود به جاي خود سرزنش گري مي‌توان با كوچكترين موارد شاد و شارژ شد.
خودتان به خودتان انرژي دهيد چرا فردي شاد و موفق مي بايست به شما ثبت شود در حالي كه شما فردي غمگين و نااميد هستيد خود را شكست خورده ندانيد و آن شكست را به منزله تجربه اي آموزنده تلقي كنيد و ديدگاه خود را در زندگي عوض كنيد.
دو نوع معلم داريم يكي همان كتاب ها و روانشناس ها هستند كه به آرامي شما را تغيير مي دهند و آماده پذيرفتن مسائل نو و آرامش مي كنند و معلم ديگر روزگار است با حوادث بزرگ و تلخ زير گوش شما مي زنند و با درد بيشتري شما را مجبور به تغيير رويه زندگي تان مي‌كنند انتخاب با شماست كه كدام روش براي شما خوشايند تر است و كم‌هزينه‌تر چون گاهي هزينه هاي رواني و عاطفي را به سختي مي‌توان جبران كرد و پس چرا هم اينكه خود را بهبود نبخشيم؟
هرگونه نشانه عدم آرامش و شادي را جدي بگيريم كه در جسممان و چه در روانمان بيقراري امروز ما نتيجه تصميمات و طرز فكر ديروز ماست و اگر نحوه تفكر و باورهاي مان را تغيير دهيم به‌مراتب فرداي شادي را براي خود و اطرافيانمان رقممي‌زنيم اما چطور از كه بسياري از اين مفاهيم در روانشناسي به صورت تئوري باقي مي‌مانند و تبديل به عمل نمي‌شوند؟
حلقه مفقوده اينجاست ناهوشياري شما.
ناهوشياري به حدي قوي است كه حتا با داشتن دانش و آگاهي هم نمي توان به آساني عادت ها را عوض كرد چون عادت گذشته ريشه در ناهوشياري دارد و خاصيت ناهوشيار تكرار است تكراري كه با حس عجين شده است و تا زماني كه احساسات منفي را پس بزنيم نمود بيشتري در زندگي ما خواهد داشت هرچه بترسي سرت مي آيد جمله فوق نگاهي دارد به احساسات دروني ما و اينكه با حس دل آشوب بودن و بدون آرامش سلسله وقايع منفي را به سمت خود مي كشانيم.
شايد باور اين نكته براي شما سخت باشد اما با كمي توجه در زندگي روزمره در ميابيم كه زماني كه آرام هستيم كارها را با آرامش بيشتري سرعت مي گيرند و به زيبايي انجام مي شود اما زماني كه عجله داريم همه چيز در هم پيچيده مي شود. برخي را بشكنيم و از همين حالا آرام و قرار بگيريم آرامش طلايي دروني است و نه بيروني اين جمله در حد شعار باقي مي ماند تا زماني كه آن را بيازماييم. آرام سازي عضلاني ريلكس كردن و مراقبت مديتيشن از جمله تكنيك هاي روانشناسي براي آرامش فكري و بدن است.
از هيپنوتيزم براي كسب آرامش زير نظر متخصص ميتوان كمك گرفت همچنين در گام اول تخليه هيجاني براي بيرون ريزي احساسات مي ‌توان استفاده كرد تجسم سازي و ديدن تصاوير ذهني مثبت هم عالي است اما مهمتر از همه رو راست بودن با خود است يعني خودشناسي خود را بشناسيم اين كه درون گرا هستيم يا بيرون گرا خسيس هستيم يا دست و دلباز . دل رحم و متواضع و يا خوش و غير قابل انعطاف. شو جا هستيم و يا ترسو قوي و با اعتماد به نفس هستيم و يا ضعيف مثبت انديش هستيم يا منفي باف قاطع هستيم يا پشيمان. به افراد اعتماد مي‌كنيم و يا سرشار از عدم امنيت رواني.
بانك نمره گذاري هر كدام از مولفه هاي شخصيتي بر روي گراف مربوط ديدن نيمرخ رواني خودمان مي توانيد تصميمات بهتري در آينده بگيريم و با انتخاب هاي مناسب در موقعيت هاي حساس و آرامش و شادي دلخواه خود برسيد خود را بشناسيم و به ديگران هم كمك كنيم تا ظرفيت هاي وجودي خود را شكوفا كنند فارغ از نقاب هاي رنگارنگ براي تاييد ديگران خودمان باشيم آرامش در درون تك تك ماست و براي يافتن آن گوله شيادان را نخوريم تشنگي درونمان را با يافتن جوهر دروني خود چي را بكنيم و لحظه به لحظه از موهبت‌هاي و زيبايي هاي زندگي بهره مند شويم با آرزوي شادي و آرامش براي دوستان خوبم


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۲۷:۰۶ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :