مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

ازدواج


همخوان بودن از نظر چه كسي تضمين كننده دوام زندگي است؟
آيا همين كه دو نفر به سن بلوغ رسيدند از نظر خودشان و خانواده هاي شان مناسب هستند مي توانند بنياد خانواده را تشكيل دهند و بقاي آن تا چه زماني است و چه شرايطي پيش بيني كننده ي آينده آنان است؟
روانشناسي علم پيش بيني و تغيير رفتار است چه بسا بسياري از ازدواج هايي كه امروز به طلاق انجاميده است در همان ابتدا براي متخصص قابل پيش بيني بوده است اما مراجعه نكردن زوجين پيش از عقد و انجام ندادن ارزيابي هاي روانشناختي و تست هاي مربوطه باعث شده صبرشان از ته مله ناهمخواني ها تمام شود و با داشتن بچه جدا شود و اين وسط كودك تاوان اشتباه و خودخواهي و به زبان بهتر حماقت با عدم درايت والدين خود را به دوش بكشد.
ازدواج ناهمخوان بهتر است يا مجرد ماندن؟ مجرد ماندن تا چه سني؟
وسواس هاي فكري و حساسيت هاي زياد در هنگام انتخاب همسر و ايراد گيري هاي الكي و بهانه هاي بني اسرائيلي در طي زمان منجر به سوختن فرصت هاي عالي ازدواج مي شود و چه بسا با بالا رفتن سن و ترس از تنها ماندن تا آخر عمر يكهو با تصميمات نابخردانه و به ازدواج غلط تن داد كه نتيجه آن ناكامي افراد است. مجرد بمانيم يا ازدواج كنيم سوالي است كه سالها ذهن دختران و پسران ۲۰ تا ۳۰ سال و حتي بيشتر را مشغول مي‌كند و ترديد در تصميم گيري آنها را فلج ميكند در پي استقبال بالا با چه كسي ازدواج كنند تعيين كننده است.
ازدواج آليس بر رشد و شادي مي‌شود و ازدواج ناهماهنگ تا سالها فرد را در مورد آب مشكلات نگه مي دارد تا جايي كه پس از جدا شدن و باز هم براي فرار از تنهايي به شكست در ازدواج دوم و سوم هم به بار مشكلات فرد اضافه مي شود.
چگونه ازدواجي مورد تاييد روانشناسان است؟
ازدواج همخوان به چه معناست؟ چه ملاكهايي بيمه كننده ازدواج است؟ 
آيا هر فردي صلاحيت ازدواج كردن را دارد؟ چه ويژگي هايي را بايد پيش از ازدواج در خود تقويت كرد؟
با ازدواج كردن مي‌خواهيم به چه چيزهايي برسيم؟ 
چه كمبود هاي قبل از ازدواج داريم كه مي خواهيم آنها را برطرف كنيم؟
پاسخ به سوالات بالا و ارزيابي منطقي و نسب عرفان احساسي از خود براي رسيدن به ملاك هايي كه تعيين‌كننده ازدواج متناسب است مي باشد.
جدول سود و معايب كشيد: 
در يك ستون مزيت هاي ازدواج با فرد مورد نظرتان و در طرف ديگر معايب آن را بنويسيد. 
خود را بسنجيد آيا شما فردي هستيد كه مي‌توانيد تعهد بدهيد يا نه؟
براي مثال اگر شما عاشق پسري ۲۵ ساله شده ايد كه شيطنت هاي زيادي دارد و شما تصور مي‌كنيد با سيراب كردن او از عشق خود تا مي توانيد وي را اسير محبت خود كنيد و تعهد را در او ايجاد كنيد كمي تند رفته ايد ! زيرا خصايص شخصيتي را به راحتي نمي‌توان تغيير داد تنوع طلبي و عدم تعهد در فرد را از پيشينه ي او مي توان ديد و قبل از ازدواج بايد انتخاب كرد زيرا پس از مطرح شدن و آمدن فرزند نمي توان دو با ديدن خيانت به سادگي رشته زندگي را پاره كرد در اينگونه موارد بايد از متخصص كمك گرفت و سنجي كه آيا ماندن بهتر است يا رفتن؟
وقتي شما خود حاضر به ازدواج با فرد شده ايد كه قبل از متعهد نبوده و فقط تصور كرده كه مي توانيد او را موقعيت كنيد شما در اشتباه هستيد اما اگر خودتان هم بخواهد رويه زندگي خود را عوض كند صرفاً با قول دادن نمي‌توان عادت ناهوشيار را عوض كرد.
تاثير هورمونها بر مغز انسان و تقويت شدن مناطق خاصي از مغز به مرور زمان فرد را طوري تحت كنترل در مي آورد كه گاهي دست خوش نيست و با اينكه نمي‌خواهد خيانت كنند اما اين كار را انجام مي‌دهد گرچه بعد از آن پشيمان مي شود و جبران مي‌كنند اما مدتي كه گذشت دوباره همان آش و همان كاسه.
واقعيت نگر باشيم البته واقعيت از نظر متخصص و نه صرفاً با عينك خودمان به دنيا نگاه كنيم طرز فكرمان را عوض كنيم و تجديد نظري در ملاكهاي ازدواج كردن يا ازدواج نكردن داشته باشيم با طرز فكر گذشته خود به زندگي الان رسيده ايم و اگر از شرايط فعلي ناراضي هستيم و خود را اسير شرايط مي‌دانيم هنوز دير نشده ميتوان به گونه‌اي بهتر هم فكر كرد و زندگي كرد.
با تغيير عادت هاي ناهوشيار و باورهاي پوسيده ناكارآمد به آينده اي كه دوست داريم خودمان براي خودمان رقم بزنيم نگاهي بياندازيم برنامه‌ريزي كنيم و اين بار با كمك متخصص به اين نتيجه برسيم كه ازدواج كنيم و يا نه؟
چگونه ازدواجي در جهت رشد و كمال ماست؟
چرا در پي تغيير هويت خود از مجرد ماندن به متاهل شدن هستيم و يا نيستيم؟
در پس افكار ما چه باور هايي ريشه دارند؟ آيا بدبين هستيم و چون خيانت ها و طلاق هاي زيادي ديده ايم مي‌ترسيم از شروعي تازه؟
تا به حال از خود پرسيده ام كه چرا عده اي با ازدواج به خوشبختي مي رسند و عده اي ديگر شكست را تجربه مي كنند؟ آيا آنها شانس دارند؟ من نميدانم تو بگو آيا قانونمنديهاي جهان هستي را رعايت مي‌كنيم؟ اينكه قبل از ازدواج شما چگونه شخصيتي داريد مهم از خود را ارزيابي كنيم و ببينيم كه انساني مثبت نگر هستيد و يا منفي نگر؟ مسلما فردي كه شاكر است و خود از شاد و آرام است به احتمال زياد تري انسان مشابه ديگري را به خود جذب ميكند .
كبوتر با كبوتر باز با باز كند همجنس با همجنس پرواز
شما به خودسازي بيش از ازدواج نيازمنديم اگر از زير آن شانه خالي كنيد قبل از بچه دار شدن و در نهايت بعد از طلاق به جلسات مشاوره حتمن دروجود خواهيد كرد اما چرا به دنبال پيشگيري نباشيم؟ چرا منتظر و منفعل مي مانيم تا مشكل بزرگي به سراغمان بيايد و سپس مراجعه ميكنيم زماني كه انواع راه حل ها را آزموده ايم و فرصت زيادي را كشتيم. پيشنهاد مشاوران به شما اين است كه هر پديده اي به خودي خود نه خوب است و نه بد. شما ميبايد به شرايط فعلي خود نگاه كنيم و از مقايسه زندگي خود با ديگران بپرهيزيد.
ازدواج مناسب مي‌تواند باعث پيشرفت در همه ابعاد شود سلامتي شغلي عاطفي مالي ارتباطي معنوي و غيره.
با اندكي صرف وقت و هزينه مي توان ياري مناسب انتخاب كرد و با آموزش روش هاي همسرداري جديد زندگي مشترك را بيمه كرد. 
اگر فكر شما دائم مشغول اين است كه چرا تا به حال ازدواج نكرده ايد و نگران هستيد مي بايست خود را آرام كنيد و پس از بالا بردن اعتماد به نفس فردي و قوي كردن مهارت هاي ارتباطي اقدام به عمل كنيد در خانه نشستن و حسرت خوردن و يا انواع وسواس هاي فكري و افسردگي را مي‌توان كاهش داد و با ازدواج به موقع و مناسب از تك تك لحظات لذت بيشتري برد٬ اما تا زماني كه افسردگي خود را درمان نكرد حين ازدواج درماني نكنيد زيرا طوفاني را مي‌توان پيش‌بيني كرد كه به آسيب بيشتر شما و طرف مقابلتان مي انجامد.
مثبت نگر شويم و از زندگي افراد موفق الگو بگيريم به طوري كه در زمينه‌هاي مختلف پيشرفت كنيم بودن در كنار فردي كه شما را دوست دارد و عشق ورزي صحيح مسلم است به آسودگي خاطر بيشتر و آرامش و شادي بيشتر شما خواهد شد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۳۵:۳۸ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :