مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

آرامش ۲

فشار و ناشادي داريد سر منشاء آن از باورهايي از كه از كودكي در شماري شده دارند مقاومت در برابر خواسته هاي كودك درون شما به مرور زمان مي‌تواند از شما انساني خشك و مقتدر و كارمندي نمونه بسازد فردي كه در حيطه كاري و مالي موفق است اما در زمينه سلامت روان و سلامت جسم بي قرار و كلافه است و در ارتباطات اجتماعي ناتوان و ناراضي و تنها است.
كمال طلبي ريشه در فرهنگ قديمي دارد كه هدف آن بدون در نظر گرفتن توانمندي هاي فردي خشكاندن روح و نشاط است٬ كمال طلبي عالي است به شرطي كه با حسي عاشقانه و نرم همراه شود و به حقوق ديگران هم احترام گذاشته شود اما خودخواهي و له كردن بقيه با زور براي رسيدن به آرزوي فردي و يا همراه كردن بقيه با خود به هر قيمتي تاوان زيادي براي خود فرد زورگو و كنترل گرد خواهد داشت.
چه كسي گفت كه شما درست مي‌گوييد و بقيه نادر است چرا مي‌خواهيد براي رسيدن به آرامش رواني شادي و آرامش و اطرافيان تان را بگيريد؟ آيا اين خودخواهي نيست و يا شما صلاح آن را بهتر ميدانيد؟ 
پذيرفتن تفاوت هاي فردي و احترام گذاشتن به اهداف افراد ديگر نشان‌دهنده بلوغ فكري شماست مثلا شما به عنوان والد هنگامي كه تلاش مي‌كنيم كه فرزندانتان را از علايق خدادادي اش دور كنيد تا آرزوهاي شما را زندگي كنند فقط انرژي خود را هدر مي دهيد و كودكي ناراضي را پرورش مي دهيد كه تا پايان عمر شما را مقصر سوختن فرصت هاي زندگي اش مي داند.
بله شما مهرباني كرديد و مي‌خواستيد والده خوب براي او باشيد اما خوبي از نظر شما به خوبي از ديدگاه كودك شما متفاوت است فرزندان شما هديه اي هستند و مانند در دستان شما كه مي بايست با دل آنها همراه بياييد و نه صرفاً آنها را فداي آرمان هاي بزرگ تان كنيد.
آرامش داشتن در آرامش دادن است نگرفتن آرامش ديگران اجازه دهيد بقيه خود عي‌شان باشند و آنها را مجبور نكنيد جلوي شما نقاب بزنند و نقش انسان هاي خوب و كاملاً پاك را ايفا كنند ما انسان هستيم نقص‌هايي داريم مي بايست محيطي امن براي افراد ايجاد كنيد تا بتوانند بدون دروغ گفتن با شما راحت باشند و اين مستلزم اين است كه شما هم خود را همين طوري كه هستيد بپذيريد و نمايش دهيد اين تواضع نيست كه خوبي هاي خود را پنهان كنيد و كثيفي ها و عصبانيت و خشم خود را بروز دهيد با مردان رفتاري مهربان زيبا داشته باشيد.
آرام برخورد كنيد و پذيراي آنان باشيد و خودتان به آرامش برسيد آرامش متاعي نيست كه قابل خريداري باشد پس زور نزنيد يا خانه بهتر ماشين مدل بالاتر به آنان برسيد بلكه اول آرام و عاشق باشيد و سپس همه چيزهاي خوب به سمت شما مي آيد و به شما تقديم مي شود.
خودتان را ارزشمند كنيد اگر شما نا آرام هستيد با ازدواج و يا دوستي با فردي آرام درمان نمي شويد بلكه فردي بي قرار به خود جذب مي كنيد و يا خلق به افراد را از آنها بيرون مي كشيد پس مي بايست بر روي خود كار كنيد و الگوهاي فكري پوسيده تان را دور بريزيد الگوهايي كه ديگران را موجوداتي بد مي دانند و فكر مي كنند همه در پي آسيب زدن هستند و شما را مجبور به گارد گرفتن مي‌كند.
خود اسازي در محيطي امن مي‌تواند به شناخت عميق خودتان كمك كنند مشاور فقط به حرف هاي شما گوش مي دهد و شما با شنيدن خود واقعي‌تان و هدايت شدن به درون خود با سوال هاي به جا و معني دار روانشناستان خود را ميشناسيد.
آرامش درون شما مدت هاست كه منتظر شماست اما شما در دنياي بيرون به دنبال آن هستيد لحظه مكث كنيد دست از خواندن بقيه مطالب كشيد چشم هاي تان را ببنديد و براي دقايقي سكوت كنيد به صداي نفس تان دقت كنيد و ببينيد كه اتفاقات جهان مكاني امن و زيباست با تنوع افراد و هيجان‌هاي مثبت.
براي خودتان و ديگران خوب بخواهيد و افراد را در كس و آرزوهاي شان ياري رسانيد وقتي لبخندي بر لب كسي مي نشاني قلبتان شاد مي‌شود و با موسيقي زندگي همگامي شويد چرا از ديگران مي خواهيد شما را تاييد كنند يا مثل شما فكر و عمل كنند؟
درون خودتان تشنه تاييد و محبت است و فكر ميكنيد با مجبور كردن ديگران به كار در دلخواه خود كه به اصطلاح آنها بهتر از خود آنها مي دانيد به آرامش مي رسيد اما كاشكي اين طور بود ولي با ناراحت كردن ديگران و سد شدن جلوي خواسته ها و آرزوهاي شان سبب نارضايتي آنان را فراهم مي كنيد انساني دوست داشتني و آرام باشيد چرا اينقدر خشمگين هستيد؟ به فكري آرام‌سازي جسماني و رواني خود باشيد اما زير نظر متخصص چون ريلكسيشن و انواع تكنيكهاي آرامش و زن بدون حل مشكلات اوليه تنها مسكن هايي هستند كه درد شما را تضمين مي كند و زماني ميرسد كه ديگر مسكن ها و كتاب هاي مثبت خودياري نتيجه معكوس مي دهد تا حدي كه با خواندن مطالب مثبت نگري حالتان به هم مي‌خورد و آنها را دروغ مي پنداريد پس در اين هنگام شما نياز به صحبت كردند و به چالش كشيده شدن افكارتان داريد افكاري كه شما را به اينجاي زندگيتون كشانده اند آن كليشه‌هاي ذهني را عوض كنيد تا بتوانيد دنياي بهتري در آرامش براي خود و بقيه بسازيد آرام باشيد و آرامش را به همگان هديه كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۴۲:۳۵ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :