مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286 .

مركز مشاوره نياوران - مشاوره تلفني و حضوري 26851286

خودسازي

ويژه اي‌ را نداريد بررسي كنيد كه چه كسي

و با چه ساعته سواري آن را به شما گفته است گاهي بايد شك كرد و از خود پرسيد شايد آن زمان نمي توانستم مهارت بخصوصي دهم اما الان با بالا رفتن سن و تجربه و آگاهي مي توانم!
خودسازي گام به گام با كاهش ترس هاي دروني و افزايش اعتماد به نفس همراه است احساس شادي پيدا خواهيد كرد و ديگر از عدم تاييد ديگران نمي هراسيد بلكه با انتقاد هاي به جا و پذيرش خطاها به جاي گارد گرفتن و انكار ناتواني ها به اصطلاح امور مي پردازيد و در رشته هاي مورد علاقه تان حرفه اي مي شويد.
ريسك امتحان كردن موارد ناشناخته سبب ايجاد هيجانات مثبت و شور در زندگي مي‌شود و انگيزه دروني شما را افزايش ميدهد.
مي‌بايست مثل كودكان بازي كرد و از لحظه ها لذت برد با فكر كردن به شكست‌هاي گذشته و خود را قرباني پنداشتند فقط درجا مي‌زنيم و با هراس از آينده خود را فلج مي كنيد.
خودسازي به كمك متخصصان علم رفتار صورت مي‌گيرد با مشاهده باليني شما در هر جلسه به صورت فردي و گزارشي از آنچه كه در بين جلسات انجام داده ايد نكات كليدي به شما گوشزد مي شود و انگيزه شما براي شروع كار هاي جديد و مفيد تقويت مي‌گردد.
خودسازي مي‌توانند گمراه كننده باشد شما را در وادي زندگي گم كند مخصوصاً در ابتداي راه كه شما بهتر است از روش هاي قديمي خود استفاده نكنيد تا به نتايجي متفاوت برسيد.
راهنما مربي نقشه تعيين كننده دارد.
در جلسات ابتدايي خودسازي ساختارهاي فرسوده و ناكارآمد ذهن شما در هم شكسته مي شود آن را سازه‌هايي مي‌گيرند كه بر طبق هدف‌گذاري شما منطبق است. برنامه ريزي و مقابله با تنبلي و عادت هاي پيشين در طي زمان و پايداري احساسي شما كه همراه مي‌شود با هيجانات مسرت بخش ادامه مي يابد از شما فردي جديد مي‌سازد فردي خود ساخته كه براي اهداف خود و ديگران ارزش زيادي قائل است.
و در سايه خودسازي شما اطرافيانتون الگوي خواهيد يافت و تحت رهبري شما قرار خواهند گرفت.
زور زدن براي همرنگ كردن ديگران و اطاعت از فرامين شما مثلاً به عنوان وارد و يا هر نقشه اجتماعي ديگري نتايجي گز را دارد اما ميل قلبي اطرافيان به اطاعت از شما و مانند شما شدن در شما مسئوليتي از اين براي تغيير ايجاد مي كند.
خودسازي كنيد و به ديگران هم كمك كنيد تا خود واقعي شان را شكوفا كند و با پس زدن مانع هاي بيروني و دروني به احساسي متفاوت دست يابند.
در حين خودسازي به علت قوي بودن عادات ناهوشيار ممكن است به پس بنگريد و گاهي ميل به برگشت به عقب در جنگ با رفتن به سوي هدف هاي جديد قرار گيرد طبيعي است كه باور هايي كه ريشه در آموزه هاي كودكي شما دارند و شما را به وضعيت فعلي رسانده اند محكم هستند و در شما احساس گناه به وجود مي آورند اما با خود يادآوري كنيد كه از وضعيت موجود خود ناراضي هستيد و گاهي انتخاب بين بد و بدتر است اگر خود به تنهايي نمي توانيد به اين مبارزه ادامه دهيد مشورت با كسي كه اين مرحله را از سر گذرانده است و شنيدن حرفهاي و ارزيابي از جايگاه پيشين و جديد او مي‌تواند شما را به جلو هل دهد همه ما گاهي به كسي نياز داريم كه مستقيم به چشمانم نگاه كنند و به بوي تو مي توانيد ما را باور كنند و به ما اميد بدهد حمايت‌هاي اجتماعي و دوستاني كه مي خواهند شما را چك كنيد از جمله مواردي هستند كه مي بايد مد نظر قرار دهيد.
خود را در جمع دوستان قرار دهيد كه آنها هم در حال خودسازي هستند و تغيير را امري ضروري مي داند و مسئله‌ي اجباري بر اثر گذشت زمان بهتر شدن و رفتن به سوي كمال انساني با توجه به آرامش معنوي را هدف زندگي خود قرار دهيد و با ايجاد عادات مثبت هر چند كوچك خود جديدي بسازيد و آن را در معرض ديد مردم قرار بدهيد وقتي به زيبايي ديده شويد در هر كسب و كاري كه هستيد بهترين خواهيد بود و بدون هيچ تلاشي مردم مشتريان دكان زندگي شما مي شوند . از شر كردن هراسيده كسب آن قبلي از پيروزي است كمي مثبت نگرد باشيد ولي ساده‌لوحانه اعتماد نكنيد با استفاده از علم روانشناسي مردمان را بسنجيد و ارزيابي كنيد و تشخيص خود را از موقعيت ها افزايش دهيد تا بتوانيد تصميماتي درست بگيريد خودسازي را جدي بگيريد قبل از آنكه وارد مراحل بحران شويد تا بتوانيد در لحظات حساس به بهترين انتخاب ها دست بزنين و با بازي برد برد نتايج را به زيبايي تعيين كنيد‌.
خودسازي سبب خود دوستي و خود احترامي مي شود خود جديد شما احساسي فوق العاده را در اطرافيانتان هم برمي‌انگيزد و از شما خواهند پرسيد كه تو چه كردي كه اكنون اينگونه شدي؟
خودسازي هزينه هاي مالي عاطفي زماني و غير دارد با دادن هزينه‌هاي مربوطه مي توان به شخصيتي جديد در سياه كه زمين تا آسمان با فردي كه بوده ايد متفاوت است فردي شاد و آرام كه احساساتي متفاوت دارد و اقداماتي متفاوت انجام مي دهد. بله با ساختن طرز فكري نو مي توان به جهان با عينكي جديد نگريست و از فرصت‌هايي كه گاهي در لباس شكست‌هاي خود را ظاهر ميكند سود جست و استفاده كرد. خود واقعي خود را زندگي كنيم چون زمان ما براي زيستن كوتاه است و خودسازي و تبديل شدن به فردي كه در راستاي استعدادهاي ويژه خود را به جهان هستي گذاشته است رسالت انساني همه ماست.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۱۰:۴۹ توسط:افتخار حميدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :